سه هزار و 686 تن پای مرغ از اردبیل صادر شد


سه هزار و 686 تن پای مرغ از اردبیل صادر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات سه هزار و 686 تن پا و پنجه مرغ از این استان طی 134 فقره گواهی بهداشتی حمل بین المللی در 12ماه گذشته به ویتنام خبر داد.

به گزارش ایرنا، صادق صالحی روز یکشنبه به مناسبت هفته دامپزشکی در جمع خبرنگاران گفت: بدلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردهای بهداشتی و دامپزشکی پای مرغ تولیدی استان اردبیل مشتریان زیادی دارد.

وی بیان کرد: دامپزشکی استان به سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی کشور متصل است و همه مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای حمل و جابجایی دام و فرآورده‌های خام دامی پس از انجام آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های لازم صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه ترکیه یکی از کشورهای واردکننده آلایش غیرخوراکی از استان اردبیل است، اظهار داشت: از اردبیل در طول یک سال گذشته هزار و ۶۸۰ تن آلایش غیرخوراکی دامی طی ۷۰ فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به این کشور صادر شده است.

وی افزود: در این مدت حدود ۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی به مقصد کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، افغانستان و ترکمنستان طی ۶۶ فقره گواهی حمل بهداشتی صادر شده و اردبیل یکی از استان‌های مهم در تولید و عرضه جوجه یکروزه برای بازارهای داخلی و نیز یکی از عمده ترین قطب های صادرات آن در کشور است.

صالحی گفت: در این مدت همچنین بیش از ۱۴۲ هزار تن عسل از استان اردبیل به کشورهای عراق ، کویت ، مالزی و کانادا طی ۱۵ فقره گواهی بهداشتی بین المللی حمل صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: علاوه بر این بیش از ۴۴ تن ماهی زنده به جمهوری آذربایجان طی ۲۶ فقره گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی صادر شده است.

۶۱۳۰/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی