نشست های علمی یادروز حافظ بیستم مهر برگزار می شود


نشست های علمی یادروز حافظ  بیستم مهر برگزار می شود

حسن لی گفت: نشست های علمی یادروز حافظ صبح روز 20 مهر از ساعت هشت و 15 دقیقه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس حسن لی»، امروز (یکشنبه 14 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: نشست های علمی یادروز حافظ صبح روز 20 مهر از ساعت هشت و 15 دقیقه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

مدیر مرکز «حافظ شناسی» با اشاره به اینکه نشست های علمی حافظ با موضوع «حافظ و انسان» برگزار می شود، اضافه کرد: هر سال موضوعاتی در کانون توجه حافظ پژوهان قرار گرفته است.

دبیر علمی یادروز حافظ تاکید کرد: «محمدعلی نعمت الهی» با موضوع «انسان در نگاه حافظ و ملاصدرا»، «محمدعلی رجایی» با موضوع «تاریخ خلقت مفهوم انسان و انسان بودن از نگاه حافظ و گوته»، «نصرالله امامی» با موضوع «حافظ و جامعه انسانی پیرامونش» و «امیرحسین ماحوزی» با موضوع «حافظ و روان‌شناسی ترس» به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در نشست دوم «اصغر دادبه» با موضوع «حافظ و انسان امروز» و «حافظ برای انسان امروز چه حرفی دارد»، «علیرضا نیکویی» با موضوع «نقد رهیافت فلسفی به شعر حافظ و معطوف به پرسش‌های انسان» و «کاوه بهبهانی» با موضوع «حافظ، دیگری و دگرپذیری» سخنرانی می کند، اضافه کرد: امسال کتاب سال حافظ، در مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی رونمایی می شود.

حسن لی با تاکید بر اینکه در این مراسم رونمایی از مجموعه 11 جلدی دانشنامه در حوزه فارس و کرمان را خواهیم داشت، افزود: مرکز حافظ شناسی، یک موسسه خیریه فرهنگی است و نیاز است برای مراسم یادروز حافظ همه کمک کنند و باید مراسم بزرگی در خور شان حافظ در کشور برگزار شود و اگر بخواهد مراسم بین المللی اجرایی شود نیاز به منابع مالی دارد و از این رو مدیران بدانند که مراسم بزرگ حافظ می تواند توجیه فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

مدیر مرکز «حافظ شناسی» با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 15 هزار نفر دوره های حافظ شناسی را گذارنده اند که در ارتقا رفتار شهروندی در افراد شرکت کننده، تاکید کرد: بیش از 300 مقاله در خصوص حافظ تولید شده است و 50 مقاله هم تولید شد که از آن 30 برنامه 45 دقیقه برای کشورهای حوزه بالکان تهیه و پخش شده است.

حسن لی از برگزاری یادروز حافظ شیرازی در بیش از 30 کشور خبر داد و گفت: پنج چهره بین المللی تاکنون نشان بین المللی حافظ شناسی اهدا شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه