مطهرنیا: مسیر مقاومت حداکثری راباید برویم


مطهرنیا: مسیر مقاومت حداکثری راباید برویم

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: کاهش تعهدات در ذیل برجام نشانه ضعف بوده و باید گام چهارم خروج از توافق هسته‌ای باشد.

خبرگزاری مهر: مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل بین‌الملل درباره آمادگی کشورمان برای برداشتن گام چهارم در مورد کاهش تعهدات هسته‌ای ذیل برجام گفت: آنچه ایران در برداشتن سه گام کاهشی در تعهدات خود برداشته را می‌توان خروج پلکانی از برجام دانست و در مدت ۱۸ ماه اخیر اروپاییان نشان داده‌اند که توان و یا آمادگی اجرای تعهدات خود را ندارند.

مطهرنیا ادامه داد: گام چهارم ایران چیزی جز خروج از برجام باشد تجلی‌گر ضعف کشورمان است ایران در حال حاضر در برجام باقی مانده و تعهدات خود را کاهش می‌دهد. کاهش تعهدات ایران تهدید و اولیماتومی به اروپا بوده که در مقابل نیز از سوی آن‌ها پذیرفته نشده و به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: این آمریکا بوده است که از برجام خارج شده و اروپاییان بودند که به تعهدات خود عمل نکردند، ولی در مقابل ایران در برجام باقی مانده است. ادامه روند کنونی نشان از ضعف کشورمان در دنیا تلقی می‌شود که در قبال این نوع رفتار، از این توافق خارج نمی‌شود.

استاد دانشگاه بیان کرد: دو راه در مقابل ایران است؛ اولین راه این است که همین راه را ادامه داده و به کاهش تعهدات در مقابل فشار‌ها و عدم پایبندی دیگر طرفین ادامه دهد، ولی راه دوم این است که از برجام خارج شده و وارد مسیر مقاومت حداکثری در مقابل غرب شود. راه اول مسیری فرسایشی برای ایران خواهد بود.

مطهرنیا افزود: اگر ایران گام چهارم را به مانند آنچه تاکنون در سه گام قبلی بردارد نخواهد توانست به نتیجه مطلوب مورد نظر خود رسیده و بیش از پیش در نزد افکار عمومی جهانی و داخلی به‌عنوان بازیگری شناخته می‌شود که نمی‌تواند با حضور در میز مذاکره، مشکلات خود را مرتفع کند.

مطهرنیا در پایان اضافه کرد: هرچه ایران بیشتر در برجام بماند و به کاهش تعهدات ذیل توافق هسته‌ای ادامه دهد، همگرایی اروپاییان و آمریکا در تقابل با کشورمان افزایش پیدا می‌کند. برداشته شدن گام چهارم چیزی را حل نخواهد کرد، جز آن‌که به نزدیک شدن اروپا به ایالات متحده آمریکا منجر شود، لذا عقل حکم می‌کند ایران با خروج از برجام زمینه‌های ورود به یک روند معنادار مقاومت را آغاز کند. هرچیزی جز این و با توجه به تحریم‌های فزاینده واشنگتن، فشار‌ها بیشتر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!