4 تفاهم نامه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی امضاء شد


زهرایی از امضای چهار تفاهم نامه محرومیت زدایی در...
زهرایی از امضای چهار تفاهم نامه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه فعلا کیفی و طی یک برنامه پنج ساله انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد زهرایی»، در حاشیه همایش ملی روز روستا و عشایر به خبرنگاران خبرگزاری شبستان و ایرنا در خصوص تفاهم نامه قرارگاه سازندگی بسیج کشور با استانداری خراسان جنوبی به عنوان دستگاه معین محرومیت زدایی در شهرستان زیرکوه، اظهار داشت: تفاهم نامه ای که امروز در شهرستان زیرکوه برای محرومیت زدایی در شهرستان های مرزی منعقد شد، همت استاندار خراسان جنوبی و پیگیری های ایشان را می طلبد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص محرومیت زدایی، کار با مردم و واگذاری کارها به مردم، افزود: این مهم سبب می شود که دستگاه ها تکلیف شرعی پیدا کنند و اگرچه به صورت سازمانی مسئولیتی در خصوص شهرستان و یا دهستان خاصی نداریم ولی طرحی در مجموعه سپاه پاسداران در حال تصویب است تا علاوه بر تامین امنیت، جان برکفان این نیرو، ماموریت محرومیت زدایی هم داشته باشند.

زهرایی افزود: تمرکز خراسان جنوبی برای محرومیت زدایی در شهرستان زیرکوه متمرکز است و چند ارگان دیگر مانند فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی، قرارگاه ثامن و بسیج سازندگی در این زمینه با قوت ورود خواهند کرد.

وی گفت: این دستگاه ها با سه اولویت آب، زیرساخت اشتغال و امنیت غذایی، با مشارکت مردم و گروه های جهادی بومی و غیربومی، اقدام و از توانمندی های موجود نیز بهره خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: همچنین در تلاشیم که تسهیلگری نهادی را انجام دهیم تا از ظرفیت ماشین آلات سپاه و نیروی انسانی بسیج و پروژه های تملک و دارایی و نهادها در حوزه جغرافیای استفاده کنیم.

وی افزود: این تفاهم نامه فعلا کیفی است و باید در چند ماه آینده با پیگیری های استانداری به برنامه عملی تبدیل شود و تا در بازه زمانی پنج ساله انجام شود.

زهرایی تصریح کرد: دستگاه های معین در چهار شهرستان مرزی استان خراسان جنوبی، مسئولیت اجرای طرح های اشتغالزایی و محرومیت زدایی را به عهده می گیرند تا سطح برخورداری شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه از امکانات و اشتغال افزایش یابد.

پایان پیام/575
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید