تردد روزانه 6 هزار خودرو از شهر تاریخی سامن


تردد روزانه 6 هزار خودرو از شهر تاریخی سامن

همدان_ ایرنا_ شهردار سامن با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهر گفت: روزانه حدود 6 هزار خودرو و وسیله نقلیه سبک و سنگین از شهر سامن تردد می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال توسعه زیرساخت‌های مسیر ورودی و خروجی شهر هستیم.

عظیم باویسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامن یکی از شهرهای کهن است که در شهرداری آن در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد و به دلیل قرار گرفتن در کریدور جنوبی کشور، زائران عتبات عالیات از این محور مواصلاتی تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال توسعه زیرساخت‌های شهری سامن است افزود: بودجه سال گذشته شهرداری سامن ۱۸ میلیارد ریال بود که ۴۴ درصد آن محقق شد

باویسی ادامه داد: امسال بودجه شهرداری ۲۰ میلیارد ریال است که از ابتدای سال تا پایان شهریور ۶۶ درصد آن تحقق یافته است.

شهردار سامن با بیان اینکه هشت میلیارد ریال از این مبلغ صرف بودجه عمرانی شد و در ۶ ماهه امسال ۱۲ میلیارد ریال از بودجه شهرداری هزینه شده است افزود: شهروندان با پرداخت به موقع عوارض ما را در تحقق درآمدها کمک کنند.

باویسی خواستار کمک رسانه‌ها در توجیه شهروندان برای پرداخت عوارض و ارائه خدمات بهتر به مردم شد و بیان کرد: رسانه‌ها در بیان مسائل و مشکلات به ما کمک کنند و منصفانه ما را نقد کنند.

تردد روزانه 6 هزار خودرو از شهر تاریخی سامن


وی آسفالت بلوار ورودی شهر سامن را یکی از مطالبات جدی مردم عنوان و بیان کرد: با صرفه‌جویی در منابع و کار جهادی ۴۴ هزار مترمربع طول بلوار و ۱۶ هزار روکش و آسفالت و در مجموع ۴۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع آسفالت این بلوار با اعتباری حدود چهار میلیارد ریال انجام شد.

شهردار سامن با اشاره به در دست اجرا بودن طرح‌هایی در شهر سامن گفت: ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل تملک سرمایه به شهرداری سامن اختصاص داده شد که مبلغی از آن برای مهار سیل‌های سطحی و احداث سوغات سرا در بوستان الغدیر هزینه شد.

باویسی ادامه داد: یک پل عابر پیاده هوایی با اعتبار ۲ میلیارد ریال به طول ۳۸ متر و ارتفاع ۵.۵ متر در مسیر اصلی شهر مقابل بانک ملی طراحی و جانمایی شده است.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط اقتصادی مطلوب این منطقه، امکانات و زیرساخت‌های موجود در این شهر ضعیف است.

شهردار سامن به دیگر اقدامات انجام شده در این شهر اشاره کرد و گفت: مردم ما را در اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها و اهداف شهرداری کمک کنند و مسائل و مشکلات را برای بهبود روند امور شهری به ما انتقال دهند.

شهر سامن در ۲۰ کیلومتری ملایر واقع شده و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این بخش بیش از ۳۱ هزار نفر و جمعیت شهری آن چهار هزار و ۷۲۴ نفر است.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا