طرح «همسایه‌بانی» برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود


طرح «همسایه‌بانی» برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح «همسایه‌بانی» برای نخستین بار در سطح کشور به اهتمام پلیس در این استان اجرا می‌شود.

سردار مسعود خرم‌نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در راستای مراقبت از محله توسط مردم و همسایه‌ها طراحی شده و می تواند زمینه موفقیت در ارتقای امنیت محلات را فراهم کند.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح، افراد حاضر در محلات، موارد مشکوک را به پلیس اطلاع می دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود، شاخص های امنیت شهری در آذربایجان غربی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با قدردانی از همراهی شهروندان برای کمک به پلیس در راستای ارتقای شاخص های امنیتی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۶۶۱ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ را شاهد بودیم که نشان دهنده اهمیت ارتقای امنیت برای شهروندان است.

سردار خرم نیا گفت: ماموران پلیس نیز طبق بررسی ها تا سقف ۱۵ دقیقه در محل حادثه حاضر می شوند اما این زمان در بسیاری از موارد به کمتر از ۱۰ دقیقه می رسد.

وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف توسط پلیس برای گسترش احساس امنیت اجتماعی در آذربایجان غربی افزود: با توجه به اعتراض گسترده مردمی، ۳۰ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار در نیمه نخست امسال دستگیر شده اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در راستای کمک به رونق تولید داخلی، یک هزار و ۲۸ قاچاقچی کالا در نیمه نخست سال جاری توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

آذربایجان غربی از جمله موفق ترین استان های کشور در ارتقای شاخص های امنیت و احساس امنیت در کشور بوده است.

اکثر جرایم طی سال جاری نسبت به سال گذشته در آذربایجان غربی، روند کاهشی داشته و در بسیاری از آنها شاهد کشف بیش از ۸۰ درصدی بوده ایم.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید