روند رو به رشد شطرنج البرز


روند رو به رشد شطرنج البرز

کرج - ایرنا - شطرنج البرز که در سال های گذشته بنا به عللی نتوانست شایستگی خود را به نمایش بگذارد، امسال با اعمال برخی تغییرات شاهد موفقیت 2 پله ای آن در سطح کشور است.

به گفته مهدی کیانپور رئیس هیات شطرنج البرزهم اکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ ورزشکار در رده‌های سنی مختلف در این استان مشغول فعالیت هستند.

در رقابت‌های شطرنج رده‌های سنی کشور سال جاری که به صورت همزمان درهفت استان تهران، مازندران، همدان، اصفهان، قم، قزوین و گلستان برگزار شد، ورزشکاران البرزی موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و سه برنز شدند و در مجموع مقام سوم کشوری را از آن خود کردند.

این در حالی است که البرز سال گذشته جایگاه پنجم را در این رقابت‌ها کسب و تلاش‌ها موجب شد تا استان بتواند امسال جایگاه بهتری را در شطرنج کشور به دست بیاورد.

کیانپور روز چهارشنبه به ایرنا گفت: یکی از نیازهای اساسی رشته شطرنج در استان البرز، داشتن حامی است که شطرنج استان در این بخش خیلی موفق نبوده است.

وی ادامه داد: شطرنج البرز دارای ظرفیت‌های فراوانی است که با اختصاص امکانات بیشتر می توان این نوید را داد که قهرمانان زیادی در این رشته ورزشی در استان تربیت شوند.

بیش از ۱۵۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۴۹ هیات ورزشی در حال فعالیت هستند که از دل این هیات‌ها، تاکنون قهرمانان بسیاری توانسته‌اند برای استان و کشور افتخارآفرینی کنند.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب