زنان می‌توانند نقطه شروع اصلاح الگو مصرف باشند


زنان می‌توانند نقطه شروع اصلاح الگو مصرف باشند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: نقش زنان در مدیریت مصرف انرژی نقشی کلیدی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، ناهید پرویزپور در کارگاه آموزشی الگوی مدیریت مصرف برق در خانواده ویژه بانوان شاغل در استاندری و فرمانداری‌های خرم‌آباد و چگنی گفت: نقش زنان در مدیریت مصرف انرژی به‌عنوان مدیران برنامه ریزی اقتصادی خانواده نقشی کلیدی است.

وی افزود: این زنان هستند که می‌توانند نقطه شروع اصلاح الگو باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی الگویی فراگیر را در جامعه مطرح کنند.

پرویزپور ادامه داد: اگر رفتار مصرفی بانوان در خانه تغییر کند به تنهایی می‌توانند نقش به‌سزایی در تغییر رفتار مصرفی دیگر اعضای خانواده به ویژه فرزندان داشته باشند و این باعث آموزش و انتقال غیرمستقیم بهینه سازی مصرف انرژی در خانواده و نهایتا جامعه شود.

فرهنگ سازی و ترویج استفاده بهینه از حامل‌های انرژی بین اقشار مردم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: فرهنگ سازی و ترویج استفاده بهینه از حامل‌های انرژی بین اقشار مردم به‌خصوص جامعه زنان، ارائه آموزش‌های لازم از طریق ابزارها و روش‌های اطلاع رسانی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند مدیریت مصرف را در افراد جامعه نهادینه کند.

وی خاطرنشان کرد: زنان باید در انتخاب وسایل برقی به برچسب انرژی توجه کرده و همزمان و در ساعات پیک مصرف از چند وسیله برقی استفاده نکنند

46

کد خبر 1308816

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه