دو میلیارد نفر در جهان اختلال بینایی دارند


دو میلیارد نفر در جهان اختلال بینایی دارند

بیش از دو میلیارد نفر در جهان دچار مشکلات بینایی هستند که سبک زندگی و عدم فعالیت فیزیکی از عوامل اصلی آن است

دو میلیارد نفر در جهان اختلال بینایی دارند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازشینهوا، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد بیش از دو میلیارد نفر در جهان دچار مشکلات بینایی هستند که سبک زندگی و عدم فعالیت فیزیکی از عوامل اصلی آن است.

سازمان جهانی بهداشت در آستانه روز جهانی بینایی (دهم اکتبر) در گزارشی ضمن استقبال از موفقیت های به دست آمده اخیر در زمینه از بین بردن بیماری هایی همچون تراخم (ورم ملتحمه گرانول) در هشت کشور جهان، هشدار داد مشکلات بینایی بیش از پیش با سبک زندگی افراد از جمله مدت زمان سپری شده در مقابل صفحات نمایش، در ارتباط است.
دکتر آلارکوس سیزا (Alarcos Cieza) از سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران در ژنو گفت جوانان مهمترین گروه در معرض خطر هستند. یکی از عوامل بالقوه افزایش شمار کودکان دچار نزدیک بینی این است که کودکان زمان کافی در فضای بیرون از خانه سپری نمی کنند.
دکتر استوارت کیل از سازمان جهانی بهداشت گفت: « هنگامی که شما در داخل خانه هستید، چشم شما هرگز استراحت نمی کند. هنگامی که شما در محیط داخل قرار دارید، عدسی چشمانتان در حالت خمیدگی کامل قرار دارد، اما وقتی در فضای بیرون قرار می گیرید، عدسی چشمانتان در حالت استراحت قرار می گیرد.»
پیری جمعیت، تغییر سبک زندگی و مشکلات دسترسی به مراقبت های چشمی، به ویژه در کشورهای با درآمد پایین یا متوسط از جمله عوامل مهم تاثیرگذار در افزایش شمار افراد دچار اختلالات بینایی به شمار می رود.
در این گزارش آمده است که مراقبت های چشمی با کیفیت بالا باید در دسترس همه افراد در هر سطح درآمد و در هر جای دنیا باشد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر پایتخت در سن 71 سالگی