آمادگی احزاب سیاسی قرقیزستان برای انتخابات مجلس سال 2020


آمادگی احزاب سیاسی قرقیزستان برای انتخابات مجلس سال 2020

تهران - ایرنا - احزاب سیاسی قرقیزستان در حالی از آغاز آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی سال 2020 خبر می دهند که حزب «رسپوبلیکا آتاژورت»، دومین جناح بزرگ پارلمانی این کشور، اعلام کرده است که تصمیم ندارد با هیات کنونی خود در این انتخابات شرکت کند.

به گزارش رسانه های آسیای مرکزی، انتخابات پارلمانی پیشین قرقیزستان، در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و در نتیجه آن نمایندگان احزاب «سوسیال دموکرات»، «رسپوبلیکا آتاژورت»، «قرقیزستان»، «انگو پراگرس»، «بیربال» و «آتامکین» وارد مجلس شدند.
اما در حال حاضر حزب «رسپوبلیکا آتاژورت» می گوید هنوز تصمیم نگرفته است که آیا با اعضای کنونی در این انتخابات شرکت کند یا نه، و رهبری این حزب نیز در حال حاضر نامعلوم است.
احزاب «رسپوبلیکا» و «آتاژورت»، که در آستانة انتخابات سال ۲۰۱۴ ائتلاف تشکیل داده بودند، جایگاه دوم در این انتخابات را کسب کرده اما حالا تصمیم گرفته اند که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به صورت جداگانه شرکت کنند.
مقامات نیز از مشارکت حزب رسپوبلیکا در انتخابات سال آینده اطلاع ندارند؛ پیشتر نیز حزب «قیرقیزیستان» از شرکت در انتخابات مجلس سال ۲۰۲۰ این کشور خبر داده بود.
اما انتخابات پارلمانی در قرقیزستان در سال آینده بسیار پیچیده است تا جایی که تاکنون درگیریهای آشکاری بین رقبا رخ داده است. «محمدقالی عبدالقاض اف»، نخست وزیر قرقیزستان نیز در نشست کابینه وزرا، از تخصیص بودجه ۱.۲ میلیارد صوم (۱۷ میلیون دلار) برای برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان