از افزایش حجم صادرات کشور تا تولید سالانه 15 میلیون تن فرآورده‌ دامی


از افزایش حجم صادرات کشور تا تولید سالانه 15 میلیون تن فرآورده‌ دامی

استان‌ها - ایرنا - کمک کارگران هفت تپه به حفظ آرامش در کارخانه، افزایش حجم صادرات و واردات، تولید سالانه 15 میلیون تن فرآورده‌ دامی در کشور، حضور نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در مرزهای چهارگانه، راه‌اندازی 60 خوابگاه جدید وزارت علوم، تدریس 270 هزار معلم در مدارس ابتدایی، شناسایی 38 هزار مبتلا به ویروس ایدز و تکمیل بیشتر طرح‌های ورزشی ناتمام از...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

کمک کارگران هفت تپه به حفظ آرامش در کارخانه

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: همه کارگران برای جلوگیری از انحراف شرکت هفت تپه از مسیر پویایی و پیشرفت به حفظ آرامش در کارخانه کمک کنند.

امید اسدبیگی بابیان اینکه تلاش بسیار خوبی در زمینه اشتغال و رونق تولید در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صورت گرفته است،افزود: امسال با تلاش کارگران حدود ۲ هزار و ۱۳۹ هکتار کشت نیشکر جدید در کارخانه انجام شد که امیدواریم سال آینده سطح زیرکشت به حدود ۹ هزار هکتار برسد.

پیام رزمایش اقتدار و آرامش درخواست خروج نیروهای فرامنطقه‌ای است

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی در رزمایش اقتدار و آرامش گفت: پیام این رزمایش که با حضور گسترده مرزنشینان و فعالان دریایی و نیروهای مرزبانی برگزار می‌شود، اعلام بی‌نیازی به حضور نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای به سازمان ملل و مجامع جهانی است.

سردار قاسم رضایی افزود: ساکنان مناطق شمالی و جنوبی خلیج فارس دارای سابقه رابطه تاریخی و دیرینه هستند و گفتمان تنگه هرمز نیز تاکید بر تعامل اقوام مختلف منطقه بدون حضور نیروهای نظامی بیگانه است.

افزایش حجم صادرات و واردات کشور

با وجود همه تهدیدها و مشکلاتی که از طریق اعمال تحریم ها متوجه حمل نقل دریایی و کشتیرانی جمهوری اسلامی شده است، حجم صادرات و واردات کشور در نیمه نخست سال جاری به ترتیب ۷ و ۲۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مجموع حجم کلی تخلیه و بارگیری کالا و بار در بندرهای کشور در این مدت ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش داشته است.

بیشتر طرح‌های ناتمام ورزشی تا پایان امسال تکمیل می‌شود

مشاور عالی وزیر و مدیرکل دفتر فنی وزارت ورزش و جوانان گفت: با تلاش وزارتخانه بخش عمده‌ای از طرح‌های ورزشی کشور تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

خسرو ارتقایی در بازدید از طرح‌های ورزشی نهاوند اظهار داشت: تعداد زیادی از طرح‌های نیمه تمام کشور مربوط به گذشته است و تلاش می‌کنیم تا بخش قابل توجهی از آنها تا پایان سال جاری بهره‌برداری شود.

تولید سالانه ۱۵ میلیون تن فرآورده‌ دامی در کشور

سالانه ۱۵ میلیون تن فرآورده‌ دامی مانند شیر، تخم مرغ و لبنیات در کشور تولید می‌شود که در تامین نیازهای داخل و خودکفایی کشور بسیار موثر بوده است.

علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه این میزان تولید نه تنها نیاز داخل را به طور کامل برطرف کرده، بلکه سطح تولیدات دامی کشور را به مرز صادرات رسانده است، افزود: امروز محصولاتی مانند شیر، عسل، گوشت مرغ و لبنیات در کشور مازاد بر نیاز تولید می‌شود تا جایی که رقم ارزش افزوده آن برابر با درآمد فروش نفت در سال‌های پر رونق است.

تفاهم‌نامه‌های فرهنگی باهدف توسعه زیرساخت‌های فارس به امضا می‌رسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: یکی از اهداف سفر به استان فارس امضای تفاهم‌نامه‌هایی دو ساله با هدف گسترش و ارتقای فضای فرهنگی فارس است که در جلسه شورای عمومی ارائه خواهد شد.

سید عباس صالحی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند فرصتی را برای ارائه و تشخص‌بخشی به نقشه راه فرهنگی فارس فراهم کند، از اعمال مفاد آن برای دستکم دو سال آینده سخن گفت.

حضور نیروی انتظامی با تمام ظرفیت در مرزهای چهارگانه

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروی انتظامی در ایام اربعین با تمام ظرفیت و توان خود در مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی حضوری فعال دارد.

سردار حسین اشتری اظهار داشت: هیچ گونه مشکلی در مرزهای چهارگانه هنگام تردد زائران اربعین مشاهده نشده و هماهنگی خوبی برای برقراری نظم و امنیت از سوی ناجا و اعضای قرارگاه اربعین صورت گرفته است.

راه اندازی ۶۰ خوابگاه جدید وزارت علوم

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۶۰ خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در سال تحصیلی جدید به مجموعه خوابگاه‌های زیر مجموعه این وزارت افزوده شد.

مجتبی صدیقی بیان کرد: اکنون یک هزار و ۱۰۰ خوابگاه مجردی ملکی دانشگاه با ظرفیت ۲۵۵ تا ۲۶۰ هزار نفر و ۳۰۰ خوابگاه خودگردان مجوز دار در خدمت دانشجویان است.

دشمنان جرات تجاوز به ایران اسلامی را ندارند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان جرات تجاوز به ایران اسلامی را نیز به فکر خود راه نمی‌دهند.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی افزود: خداوند متعال رعب و وحشت نظام اسلامی را در دل دشمنان ایران انداخته است و آنان می‌دانند که تقابل با ایران برایشان گران تمام خواهد شد.

تدریس ۲۷۰ هزار معلم در مدارس ابتدایی کشور

۲۷۰ هزار معلم ابتدایی در مدارس کشور تدریس دارند که در کنار مدیران مدرسه به بهبود عملکرد طرح تدبیر و اثربخشی آن کمک می‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: دوران ابتدایی، مهمترین دوره برای تمرین موضوعات اجتماعی و رسمی در فرد است که اگر به اقتضائات آن توجه نشود سایر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان نیز موفق نخواهند بود.

پلیس گمرک در مرزهای چهارگانه مستقر است

رئیس پلیس گمرک کشور، از استقرار نیروهای این پلیس در پایانه مرزی خسروی و همچنین مرزهای مهران، شلمچه و چذابه خبر داد.

سرهنگ «هادی رفیعی کیا» اظهار داشت: نیروهای پلیس گمرک به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالا به شکل قاچاق در مرزهای چهارگانه مستقر شده اند.

تغییر رویکرد روابط عمومی‌ها از توجیه گری به عمل گرایی در دولت تدبیر

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: روابط عمومی‌ها در هر سازمان و نهادی وظیفه اطلاع رسانی شفاف و دقیق و فرهنگ سازی برای مخاطبان و عموم مردم را بر عهده دارند، و رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به محیط زیست و سایر حوزه های اجتماعی نیز موجب شده این عناصر ارتباطی از توجیه گری به عمل گرایی تغییر جهت دهند.

معامله پسته در تابلوی بورس کالای ایران

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران با بیان اینکه فعالیت پسته در بورس کالای ایران با اجرای گواهی سپرده از هفته گذشته آغاز شده، گفت: معاملات این محصول از هفته آینده شروع خواهد شد.

علیرضا ناصرپورافزود: انجام معاملات سپرده کالا و آتی می‌تواند بازار موفقی برای پسته کشور و استان کرمان ایجاد کند و وجود صندوق در حوزه محصولات کشاورزی در فصول برداشت، جلوی ریزش قیمت این محصول را می‌گیرد.

شناسایی ۳۸ هزار نفر مبتلا به ویروس ایدز

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۲ هزار نفر در کشور به ویروس ایدز مبتلا هستند که تاکنون ۳۸ هزار نفر از آنان شناسایی شده اند.

«محمدمهدی گویا» افزود: جمع بزرگی از افراد مبتلا به این بیماری عفونی در کشور شناسایی نشده اند و از بیماری خود بی‌خبر هستند.

بدهی ۶ هزار میلیارد ریالی خودروسازان به قطعه‌سازان سمنانی

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: خودروسازان بزرگ کشور ۶ هزار میلیارد ریال به دلایل مختلف به قطعه‌سازان استان سمنان بدهکارند.

رستم سعداللهی افزود: بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی استان سمنان به امید حفظ میزان تولید در شرکت‌ های خودروسازی در سال های گذشته قطعه و مواد اولیه خریداری کردند که به دلیل کاهش تولید خودرو این مواد اولیه اکنون در انبارها خاک می خورد.

تونل اربعین ایوان زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با اتصال خط انتقال برق و راه اندازی سامانه روشنایی و تهویه هوا، تونل اربعین در شهرستان ایوان زیر بار ترافیک رفت.

علی اصغر کاظمی با بیان اینکه این تونل با ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول در مسیر ایلام- ایوان- اسلام آباد غرب- کرمانشاه قرار دارد، افزود: احداث تونل قلاجه ۱۲ کیلومتر از این مسیر را که گردنه پر پیچ و خم با شیب زیاد و برف‌گیر است، حذف و فاصله آن را ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

گزارش های استان ها

"پازل گمشده در زندگی زوج های نابارور" عنوان گزارشی از مرکز خرم آباد است که به بحث ناباروی در سال‌های اخیر که به یکی از دغدغه زوج‌های جوان تبدیل شده پرداخته است.

"غار آهکی دربند مهدیشهر، بزرگترین غار میراث دوره سوم زمین‌شناسی" نیز گزارشی از مرکز سمنان است که غار آهکی دربند بر فراز ارتفاعات شهرستان مهدیشهر را معرفی کرده است.

گزارشی با عنوان "زنان، نیمه پنهان رونق تولید" از دفتر خمین به موضوع زنان به‌ عنوان نیمی از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور در جای جای اقتصاد و تولید نقش‌آفرینی پرداخته است.

"پیاده‌روی تمدنی اربعین" گزارشی از مرکز شهرکرد که به ابعاد این آیین روحانی پرداخته است.

۱۳۵۲/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شب مهرداد اسکویی در خانه هنرمندان