اصلاح قانون تجارت می‌تواند به شفافیت کمک کند


اصلاح قانون تجارت می‌تواند به شفافیت کمک کند

مستوفی گفت: اصلاح قانون تجارت، می‌تواند به شفافیت کمک کند.

اصلاح قانون تجارت می‌تواند به شفافیت کمک کندفریال مستوفی عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح قانون تجارت اظهار کرد: اصلاح قانون تجارت، می‌تواند به شفافیت امور تجاری کمک کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران یا اشاره به اینکه اصلاح قانون تجارت، می‌تواند در بروزرسانی به موقع مصوبات کمک کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از ۱۴ سال به فکر اصلاح این قانون افتاده اند جای بحثی بسیار مفصل دارد. مهم ترین نیاز قانون تجارت در زمان اصلاح، بروز بودن و برخط شدن اطلاعات است.

مستوفی با تاکید بر اینکه اصلاح این قانون، نیازمند اطلاعات بیشتری است، افزود: اطلاعات کافی در این قانون، شرط مهمی است چرا که ما نیازمند آن هستیم عرف را در این قانون پررنگ کنیم، به عبارتی قضات در این مساله، نقش بسیار پررنگی دارند.

بیشتر بخوانید: صدور بخشنامه های متعدد مهمترین عامل کاهش صادرات

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: اصلاح قانون تجارت بدون استفاده از نظرات کارشناسان بخش خصوصی و اساتید علم اقتصاد ناقص و غیر کارآمد خواهد بود.

گفتنی است، قانون فعلی تجارت ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۱۱ در ۶۰۰ ماده و بر مبنای قانون تجارت ۱۸۰۷ فرانسه (معروف به کد ناپلئون) توسط مجلس شورای ملی تهیه و تصویب شده است. این قانون کهنه و تاریخ‌گذشته است و با شرایط اقتصاد امروز جامعه ما همخوانی ندارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی اوایل شهریور امسال بررسی و تصویب لایحه اصلاح قانون تجارت را در دستور کار قرار دادند. بخش خصوصی بر این باور است که بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت شتاب‌زده بوده و این مساله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقتصاد جامعه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

قانون تجارت فعلی مربوط به سال ۱۳۱۱ است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران