نام‌نویسی بیش از 3 میلیون نفر در سامانه سماح


نام‌نویسی بیش از 3 میلیون نفر در سامانه سماح

مدیر اجرایی ستاد اربعین: تا امروز سه میلیون و 129 هزار و 340 نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند

نام‌نویسی بیش از 3 میلیون نفر در سامانه سماحآقای امیر مرادی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با بیان اینکه تعداد ثبت نام‌های قطعی شده ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۳۲ نفر هستند، افزود: ۵۰۰ هزار و ۱۱۸ نفر مربوط به استان تهران، ۳۱۶ هزار و ۶۴۱ نفر استان خوزستان، ۲۵۷ هزار و ۴۱۷ نفر استان اصفهان، ۲۴۹ هزار و ۸۲۰ نفر استان خراسان رضوی، ۱۹۸ هزار و ۳۱۸ نفر استان فارس و ۱۱۷ هزار , ۶۲۰ نفر نیز از استان قم هستند که بیشترین آمار محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ۷۶ هزار و ۵۸۲ هزار نفر نیز از اتباع خارجی هستند گفت: با توافق ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به روادید و به شرط نام نویسی در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.
آقای مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این زمان، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، ضمن اینکه لغو روادید برای یک بار سفر زیارتی است.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح، رایگان و هزینه‌های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است که در صورت ثبت نام در سایت نیز این هزینه ۲۲ هزار تومان خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین