هزینه‌های تامین اجتماعی استان اردبیل بیشتر از درآمدش است


هزینه‌های تامین اجتماعی استان اردبیل بیشتر از درآمدش است

اردبیل_ایرنا_ مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: افزایش بدهی افراد حقیقی و حقوقی موجب شده تا هزینه‌های تامین اجتماعی از جمله پرداخت مستمری، حق بیمه بیکاری و از کارافتادگی بیشتر از درآمد آن شود.

به گزارش ایرنا ،سعید بشرخواه روز یکشنبه درنشستی با فرماندار خلخال با بیان اینکه این سازمان هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال طلب معوق دارد، افزود: تنها در خلخال ماهانه بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای پرداخت مسمتری و سایر هزینه‌های افراد تحت پوشش هزینه می‌شود ولی میانگین درآمد ماهانه اداره تامین اجتماعی این شهرستان کمتر از ۴۲ میلیارد ریال است.

بشر خواه بیان کرد: بیشتر طلب سازمان از نهادهایی مانند شهرداریها، دستگاه‌های دولتی و افراد حقیقی و حقوفی بوده اما با این اوصاف تامین اجتماعی برای وصول مطالبات خود نهایت همکاری را با بدهکاران داشته و با پرهیز از هرگونه فشار مالی بر کارگاه‌های تولیدی هیچ تمایلی به تعطیلی آنها ندارد.

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی مشتریان و مخاطبان یکی از اولویت های سازمان تامین اجتماعی است، اضافه کرد: این به معنی بی توجهی به قانون نیست بلکه با قانون مداری، حفظ احترام و ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع و مشتریان تلاش می شود رضایت‌مندی آنها حاصل گردد.

او با اشاره به اینکه کل درآمد سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل به عنوان یک سازمان خودگردان در بحث هزینه‌ای حدود نیم درصد مجموع درآمد کشوری این سازمان است، اظهار کرد: درآمد تامین اجتماعی با اینکه نسبت به مصارف و هزینه آن ۲۵ درصد کمتر است ولی با این حال تلاش می‌شود با مدیریت بهینه منابع خدشه‌ای در ارائه خدمات به مشتریان نشود و تاکنون این سازمان به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، بیان کرد: در پنج سال اخیر تعداد مستمری‌بگیران بیش از ۲ برابر افزایش یافته و هزینه زیادی از این حیث متوجه سازمان تامین اجتماعی است.

بشرخواه اظهار کرد: در سال ۹۲ در استان اردبیل ۱۶۷ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی بودند که این رقم امسال به ۱۸۴ هزار نفر افزایش یافته است.

او بیان کرد :هم اکنون ۳۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی این شهرستان بوده و در عین حال بدهی شهرداری‌های خلخال ،کلورو هشجین به همراه بدهی معوقه چندین دستگاه اجرایی برای تامین هزینه های پرداختی مستمری بگیران ایجاد مشکل می‌کند .

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: ۱۰ واحد شعبه مستقل، پنج واحد کارگزاری و پنج شعبه اقماری تامین اجتماعی و ۲۸۰ نفر کارمند سازمان به ۵۸۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان اردبیل خدمات ارائه می کنند.

او با اشاره به حذف قانون بیمه فرش‌بافان تک بافت در کشور گفت: در حالی که تعهد اداره کل تامین اجتماعی برای بیمه این افراد دراستان ۶ هزارو ۷۰۰ نفر است در حال حاصر ۱۲ هزار نفر در این بخش بیمه شده‌اند .

او با اشاره به برخی اشتباهات گذشته و استفاده از خدمات بیمه فرش‌بافان توسط افراد غیر مرتبط با این شغل اظهار کرد: در حال حاضر بیمه فرش‌بافان تک‌بافت تنها از محل پنج درصد حذف نام افراد غیر مرتبط به صنعت فرش بافی از لیست بیمه شدگان وجایگزینی نام افراد جدید امکان پذیر است‌.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در شرکت فرش آذرخش فعال در شهرستان‌های خلخال و کوثر گفت:در صورت اشتغال به کار فرش‌بافان تک بافت دارای بیمه تامین اجتماعی قبلی این افراد از لیست یارانه دولتی حذف و هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی این افراد باید بطور کامل از سوی کارفرمایان کارگاه‌های فعال تامین شود .

در این نشست فریدون بابایی فرماندار خلخال گفت: تعامل تامین اجتماعی با سایر دستگاه‌های اجرایی منطقه موجب پیشرفت کارها با وجود بدهی معوق دستگاه‌های اجرایی به این سازمان شده است .

او با تاکید به پرداخت بدهی معوق شهرداری‌ها ودستگاه‌های اجرایی این شهرستان به تامین اجتماعی و اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری در این زمینه اظهار کرد: مدیریت منابع مالی و پرداخت حق بیمه جاری و ماهانه در کنار تامین منابع برای پرداخت بدهی معوقه بصورت تدریجی باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی بدهکار به این سازمان قرار گیرد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی