فعالیت هنرمندان در بناهای فرسوده کاشمر


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به فعالیت هنرمندان در...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به فعالیت هنرمندان در بناهای قدیمی و فرسوده، گفت: به رغم اینکه هفت ماه از سال جاری گذشته اما تاکنون اعتبارات حوزه فرهنگ تخصیص نیافته است.

علی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت فعلی بناهای فرهنگی شهرستان عنوان کرد: متاسفانه باید گفت که ساختمان‌های متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد همه فرسوده و قدیمی هستند، اکنون سه ساختمان مجتمع فرهنگی هنری سرو، نگارخانه ارشاد و مرکز تربیت مدرس قرآن فرسوده هستند و عمری بالای 20 سال دارند.

وی ادامه داد: فرسودگی ساختمان به خصوص در ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری سرو که همه روزه شاهد حضور تعداد زیادی از هنر دوستان و هنرمندان هستیم تاثیر بسیاری بر کیفیت کارها گذاشته است.

توکلی افزود: به رغم اینکه تجهیزات موجود در سالن‎های نمایش باید به‌روز باشند اما آخرین تجهیزات صوتی و نوری که در سالن نمایش سرو است مربوط به 11 سال قبل بوده و به‌روز نیستند.

وی بیان کرد: اکنون هنرمندان کاشمری در ساختمان‎های فرسوده و قدیمی فعالیت دارند که می‎طلبد در این خصوص توجه جدی شود و در حد امکانان مقاوم سازی بناها صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: هرچند با اعتبارات موجود اصلاحاتی را در سرمایش و گرمایش سالن انجام داده‎ایم اما همیشه شرمنده هنرمندان و هنردوستان هستیم. در واقع این کمبودها و نواقص در سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی، صوتی و نوری موجب شده با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داشته باشیم.

توکلی اظهار کرد: از نظر جایگاه فعالیت‎های فرهنگی و هنری در سطح استان، کاشمر جزء شهرستان‌هایی به شمار می‌رود که در اکثر فعالیت‎های فرهنگی هنری پیشرو است و با همت هنرمندان شهرستان وضعیت ما تقریبا مطلوب است.

وی بیان کرد: تلاش می‎کنیم در حوزه مدیریت فرهنگی از امکانات و پتانسیل موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم البته معتقد هستیم بخش فرهنگ یک حوزه بین بخشی بوده و متعلق به یک دستگاه خاص نیست و ما به عنوان متولی وظیفه هماهنگی بین دستگاهی را برعهده داریم و سعی می‌کنیم از همه امکانات موجود در شهرستان در راستای فعالیت‎های فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته