شادی، نقش تسریع کننده‌ای در توسعه جامعه دارد


شادی، نقش تسریع کننده‌ای در توسعه جامعه دارد

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رسیدن به اهداف حوزه سلامت در جامعه با مشارکت همه جانبه مردم و هماهنگی دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است.

رضا رزاقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شادی و نشاط به عنوان یکی از احساس‌های ریشه‌ای مثبت و یکی از ضروری‌ترین خواسته‌های فطری و نیازهای روانی انسان است که نقش تعیین کننده‌ای در تأمین سلامت فرد و جامعه دارد.

وی با اشاره به شعار هفته ملی سلامت روان با عنوان "ارتقای سلامت روان، جامعه بانشاط"، افزود: شادی همواره با خرسندی، خوش‌بینی، امید و اعتماد همراه است و می‌تواند نقش تسریع کننده‌ای در فرایند توسعه جامعه داشته باشد.

رزاقی تصریح کرد: نشاط اجتماعی، یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین شاخص‌های اجتماعی در گسترش احساس رضایت عمومی از زندگی، بسط تعاملات اجتماعی سازنده، رشد اعتماد عمومی و مشارکت همه‌جانبه اجتماعی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، رفع عوامل تنش‌آفرین در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقاء شاخص‌های سلامت روان جامعه، از اهداف برنامه‌های سلامت روان در طرح تحول نظام سلامت است.

رزاقی افزود: بررسی وضعیت سلامت روان افراد، مشاوره‌های روان‌شناختی، آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری و... که به صورت رایگان در مراکز و پایگاه‌های سلامت ارائه می‌شود، نقطه عطفی برای رسیدن به اهداف حوزه سلامت است.

18 تا 23 مهرماه به عنوان هفته سلامت روان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان