نشاط در بانوان روستایی تقویت شود


نشاط در بانوان روستایی تقویت شود

ربیعه علی‌محمدی در همایش روز جهانی زنان روستایی و عشایری استان همدان، با تأکید بر توسعه صندوق خُرد زنان روستایی اظهار کرد: این صندوق کمک موثری به اشتغال و درآمدزایی بانوان می‌کند.

به گزارش زنان خبر، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه توسعه روستایی در گرو توجه به نقش زنان روستایی است، گفت: باید از زنان روستایی به عنوان تولیدکنندگان و مشارکت کنندگان مهم جامعه پشتیبانی شود.

ربیعه علی‌محمدی در همایش روز جهانی زنان روستایی و عشایری استان همدان، با تأکید بر توسعه صندوق خُرد زنان روستایی اظهار کرد: این صندوق کمک موثری به اشتغال و درآمدزایی بانوان می‌کند.

وی به توانمندسازی، خودباوری و تقویت نشاط در بانوان روستایی تأکید و تصریح کرد: توسعه روستایی در گرو توجه به نقش زنان روستایی است و این قشر از جامعه باید در دسترسی به منابع روستایی و در زمینه آموزش و اشتغال که از مصادیق توسعه شناخته می شود، به صورت برابر مشارکت داشته باشند.

علی‌محمدی با بیان اینکه بیمه اجتماعی مربوط به دریافت بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان است، یادآور شد: هنوز روستائیان، عشایر و کشاورزان به علت آشنا نبودن با فرهنگ بیمه، از ثبت نام بیمه اجتماعی خودداری می‌کنند.

وی عنوان کرد: زنان روستایی، عشایری و کشاورز در رده سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال با در دست داشتن یک قطعه عکس، شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل، با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان می‌توانند خود را بیمه کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان خاطرنشان کرد: عشایر، روستائیان و کشاورزان با پرداخت ماهانه ۲۲۵ تا ۵۵۰ هزار ریال حق بیمه زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند.

رئیس اداره ترویج جهادکشاورزی شهرستان همدان نیز در این همایش از برگزاری برنامه های پاسداشت زنان روستایی به مناسبت روز جهانی زن روستایی و عشایر خبر داد و با بیان اینکه در شهرستان همدان ۸ صندوق خرد زنان روستایی با ۲۹۵ نفر عضو فعال وجود دارد، گفت: سرمایه اولیه صندوق ها ۶۰ میلیون تومان بوده که ۹۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره در اختیار این صندوق ها قرار گرفته است.

علی جمشیدنیا با اشاره به اینکه صندوق خرد زنان روستایی در زمینه بسته بندی موادغذایی و کارهای صنایع دستی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: هدف ما این است با انجام برنامه های ترویجی و کارگاه ها این صندوقها را به تدریج افزایش دهیم تا بانوان توانمند شوند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه طبخ غذاهای سنتی مختص بانوان روستایی، یادآور شد: در کارگاه طبخ غذاهای سنتی و ماهی هدف این است که بانوان روستایی از لحاظ طبخ غذا به توانمندی برسند و با ایجاد تغییراتی در غذاهای سنتی خود، آنها را باب طبع خانوادها طبخ کنند.

انتهای متن/*


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!