روند رو به افزایش بازگشت زائران از مرزهای چهارگانه به کشور / فوت 77 زائر در ایام اربعین حسینی


روند رو به افزایش بازگشت زائران از مرزهای چهارگانه به کشور / فوت 77 زائر در ایام اربعین حسینی

سردار ذوالفقاری گفت: از روند رو به افزایش بازگشت زائران حسینی به کشور خبر داد و گفت: در طول ایام اربعین تاکنون 77 زائر حسینی فوت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار حسین ذوالفقاری» امروز (پنج شنبه 25 مهر) در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران، از خروج تاکنون بیش از سه میلیون و 400 هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور خبر داد و اظهار کرد: این تعداد زائر از ابتدای ماه محرم تاکنون از کشور خارج و وارد خاک عراق شده اند و تاکنون حدود 2 میلیون زائر نیز از این سفر معنوی بازگشته اند.

رئیس ستاد اربعین کشور روند بازگشت زائران را رو به افزایش دانست و افزود: از ساعت 24 شب گذشته (چهارشنبه 24 مهر) تا ساعت 8 صبح امروز (پنج شنبه 25 مهر) حدود 100 هزار زائر از طریق مرزهای کشور وارد خاک ایران شده اند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تغذیه، اسکان و انتقال زائران برای شرایط ورود حداقل 300 هزار زائر به مرزها فراهم شده است تصریح کرد: برای جمعیت بیشتر زائران نیز تدابیر لازم را اندیشیده ایم.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا اتوبوس‌های بین‌شهری، شهرداری‌های کشور و همچنین امکانات ستادکل نیروهای مسلح در مرزها مستقر شده اند تا بتوانیم خدمات مناسبی به زائران ارائه دهیم اضافه کرد: اگر روند بازگشت زائران مثل امروز و روزهای گذشته باشد، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

سردار ذوالفقاری از فوت 77 زائر در ایام اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: بیش از نیمی از این زائران در ایام اربعین حسینی بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی خطاب به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زائرانی که دارای خودوری شخصی هستند حتما قبل از حرکت به سمت محل سکونتشان در مواکب بین راهی و مستقر در مرزها استراحت کافی داشته، آرامش خود را حفظ و به توصیه های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به خصوص پلیس راهور و پلیس راه توجه ویژه کنند تا به سلامت به کشور بازگردند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل