از اعزام اکیپ های امدادی تا عدم ثبت خسارت/رویدر هم لرزید


از اعزام اکیپ های امدادی تا عدم ثبت خسارت/رویدر هم لرزید

زلزله 5.6 ریشتری دقایقی پیش استان هرمزگان به مرکز کوخرد در شهرستان بستک رخ داد.

به گزارش ایسنا، این زلزله در ساعت ۱۴:۲۸:۵۰ به مرکزیت کوخرد در شهرستان بستک به مشخصات عرض جغرافیایی ۲۷.۰۵ شمالی و طول جغرافیایی ۵۴.۹۷ شرقی و به عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.

روابط عمومی هلال احمر هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: اکیپ‌های ارزیاب از دقایقی قبل به کوخرد و کانون زلزله اعزام شده‌اند و تا دقایقی دیگر ارزیابی‌های اولیه جمع‌بندی می‌شود.

در همین خصوص سید شمس الدین حسینی قتالی،فرماندار شهرستان بستک در گفت و گو با ایسنا، افزود: در همین خصوص جلسه ای فوری در محل فرمانداری برگزار و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی اضافه کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت یا آسیب دیدگی در منطقه گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، طبق گفته های شاهدان عینی این زلزله در شهرستان بندرعباس، قشم و حتی کشور امارات متحده عربی احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز در این خصوص در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۶ در مقایسه ریشتر، ۴۷ کیلومتری کوخرد شهرستان بستک، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه را لرزاند.
علیرضا صفا ایسینی افزود: براساس اطلاعات رسیده از مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین استان هرمزگان را لرزاند.
وی اضافه کرد: مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مختصات این زمین لرزه را ۵۴/۹۷ طول جغرافیایی و ۲۷/۰۵ عرض جغرافیایی اعلام کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه آخرین وضعیت منطقه زلزله در حال پیگیری است، تصریح کرد: از خسارات احتمالی این زمین لرزه تا کنونی گزارشی اعلام نشده و گروه های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

از اعزام اکیپ های امدادی تا عدم ثبت خسارت/رویدر هم لرزید

دقایقی پیش رویدر از توابع شهرستان بندرخمیر دو زمین لرزه ۳.۵ و ۳.۳ ریشتری را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، اولین زمین لرزه به بزرگی ۳.۳ ریشتر در ساعت ۱۴:۵۰:۰۹ و دومین زمین لرزه به بزرگی ۳.۵ ریشتر در ساعت ۱۵:۰۰:۰۴ ثبت شد.

هنوز از خسارات احتمالی خبری در دسترس نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)