بازدیدهای ایمنی آتش نشانان از ایستگاه‌های صلواتی مشهد در حال انجام است


بازدیدهای ایمنی آتش نشانان از ایستگاه‌های صلواتی مشهد در حال انجام است

مشهد- ایرنا- بازدیدهای ایمنی آتش نشانان مشهد از مراحل برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها در حومه شهر همزمان با دهه آخر صفر آغاز شده و در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حضور کاروان های پیاده در جاده های منتهی به مشهد، تیم های عملیاتی ایستگاه‌ها و کارشناسان اداره پیشگیری، آموزش و نظارت آتش نشانی از مراحل برپایی و همچنین اسکان زائران پیاده در موکب ها و ایستگاه های صلواتی در جاده قدیم مشهد به نیشابور و مشهد به گلبهار بازدید و سطح ایمنی این اماکن را مورد ارزیابی قرار می دهند.
آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده نیز ۲۰ نفر از بانوان آتش نشان از مکان های استقرار زائران پیاده در حومه شهر مشهد بازدید و نکات ایمنی را به آنان ارائه می دهند.
وی ادامه داد: این بازدیدها با هدف ارتقای سطح ایمنی موکب ها و ایستگاه های صلواتی صورت می گیرد و توصیه های ایمنی لازم توسط آتش نشانان و کارشناسان آتش نشانی به متصدیان این اماکن اعلام می شود.
۲۳ ایستگاه استقبال از زائر به صورت مشارکتی و حمایتی و ۱۳ مرکز اسکان نیز توسط شهرداری مشهد با ظرفیت پنج هزار نفر برای زائران پیاده آماده شده است که در همگی آنها ماموران آتش نشانی و متخصص هایی از دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند تا آموزش های لازم را به زائران ارائه دهند.
سال گذشته حدود سه میلون و ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر به شهر مشهد سفر کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳ درصد افزایش داشت و امسال نیز پیش بینی می شود تعداد زائران دهه پایانی صفر نسبت به پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

میز خدمت در مساجد مشهد برپا می‌شود