21 پروژه اجرایی و مطالعاتی را در البرز دنبال می‌کنیم


21 پروژه اجرایی و مطالعاتی را در البرز دنبال می‌کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه 27 درصد جمعیت شهری استان در در محلات ناکارآمد و هدف بازآفرینی شهری سکونت دارند، گفت: در مجموع دو هزار و 228 هکتار از استان شامل طرح هدف بازآفرینی شهری قرار دارند که شامل 40 محله می‌شود.

به گزارش ایسنا، تقی رضایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته 72 درصد جمعیت استان در شهرها و مابقی روستانشین هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اقدام ملی در این حوزه، گفت: در راستای اجرای این طرح، ساخت 22 هزار واحد مسکونی به راه و شهرسازی سپرده شده که فراخوان اجرای آن اعلام شده است مقرر است اقدامات لازم در زمین‌های هشت هکتاری در حسن آباد و سه هزار و ۲۰۰ مترمربعی در کلاک انجام شود.

رضایی با اشاره به انجام پروژه هایی از محل تبصره ۱۸ در سال جاری، گفت: قالب اعتبار مصوب استان برابر ۴۲.۸ میلیارد تومان بوده که تا کنون از ۲۰ درصد اعتبار منظور شده از این ردیف حدود ۹ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۹ پروژه اجرایی و ۱۲ پروژه مطالعاتی در استان را دنبال می کنیم، گفت: این پروژه ها در سکونتگاه های حاشیه ای کرج اجرایی شده که مشتمل بر مدرسه ۱۲ کلاسه در اخترآباد و یا بهسازی و نوسازی محله مصباح و همچنین ایجاد سرای محله و پایگاه آسیب های اجتماعی در محمدشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: در بحث تسهیلات اعطایی ساخت و ودیعه ساخت مسکن در سال جاری برای۴۵۰ واحد مدنظر بوده که تا کنون ۱۴۹ مورد به بانک معرفی شده اند که تنها ۴ مورد به انعقاد قرارد رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه شرایط و سقف تسهیلات اعطایی در این قالب در شهری مانند کرج برای یک واحد تنها ۱۰۰ میلیون تومان است و این برای کمک به ساخت مسکن در این شهر کافی نیست، افزود: باید مبلغ و شرایط این وام ها بیشتر شود چون با این موقعیت فعلی تسهیلات مردم استقبال چندی به استفاده از آن ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به سهم 30 درصدی برخی دستگاه‌های خدمات رسان عضو ستاد بازآفرینی شهری برای کار در محلات هدف توضیح داد: برخی از این دستگاه ها برای کار در محلات هدف با توجه به برنامه‌ریزی و هدف گذاری‌های صورت گرفته پیش رفته اند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در کرج پروژه های ساخت مسکن ۸۰ واحدی و ۱۲۰ واحدی در محلات ناکارآمد توسط کمیسیون ماده 5 تصویب شده و طرح این پروژه ها آماده است و با تخصیص اعتبار آغاز می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)