برگزیت، شب برد و باخت جانسون


برگزیت، شب برد و باخت جانسون

مجلس عوام انگلیس با کلیات لایحه چگونگی جدایی از اتحادیه اروپا موافقت، اما با بررسی و تصویب دو روزه آن مخالفت کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ نمایندگان مجلس انگلیس به طور اصولی توافق خود را در مورد پیش نویس قانون برای انتقال توافق نامه «برگزیت» به قانون انگلیس اعلام کردند. با این وجود آن‌ها "برنامه زمانبندی" بسیار سختی که دولت می‌خواست به مجلس تحمیل کند، را رد کردند. دولت انگلیس می‌کوشید تا بتواند قول خود را برای خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبـر عملی کند.
موافقت تلویحی اروپا با تمدید مجدد مهلت جدایی انگلیس
مقامات اتحادیه اروپا در واکنش به نتیجه رای گیری سه شنبه شب مجلس عوام انگلیس به طور تلویحی با تمدید مهلت جدایی این کشور از اتحادیه اروپا موافقت کردند.
پس از آنکه مجلس عوام انگلیس با کلیات لایحه توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی از این اتحادیه موافقت، اما با بررسی و تصویب دو روزه آن مخالفت کرد، دونالد توسک در صفحه مکتوب خود (توئیتر) نوشت: بعید است انگلیس تا ۳۱ اکتبر (پایان مهلت انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا) بتواند از این اتحادیه خارج شود.
وی افزود: بر این اساس از رهبران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه خواهد خواست بار دیگر با درخواست تمدید مهلت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت کنند.
در حالی که شماری از نمایندگان مجلس انگلیس تمدید سه ماهه مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را خواستارند مقامات اتحادیه اروپا پیشتر گفته اند هر گاه دولت و مجلس انگلیس پیش از پایان این مدت توافقی را برای جدایی به تصویب برسانند اتحادیه اروپا این آمادگی را دارد فورا آن را برای تصویب بررسی کند.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس سه شنبه شب پس از ساعت‌ها بحث و بررسی؛ نخستین بار به کلیات لایحه توافق دولت با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی رای دادند.
توافق ترزا می‌ با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی سه بار و هر بار با تغییراتی در مجلس عوام به رای گذاشته شد که هر سه بار رای نیاورد و رد شد.
نمایندگان مجلس عوام، اما سه شنبه شب در یک رای گیری دیگر با بررسی و تصویب توافق دولت با اتحادیه اروپا تا دو روز آینده مخالفت کردند و همین موجب شد جانسون از مجلس بخواهد به صورت موقت دست نگهدارند تا پس از گفتگو با مقامات اتحادیه اروپا تصمیم خود را به آنان اعلام کند.
جانسون امشب و پس از مخالفت با بررسی و تصویب فوری توافقش گفته بود شرایطی بوجود آمده است که به کسب نظر مقامات اروپا برای برداشتن گام بعدی نیازمند است.
او قبل از آن نمایندگان مجلس را تهدید کرده بود در صورت تغییرات اساسی در لایحه اش آنرا پس می‌گیرد و انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند.
.photo_album_grid .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media (min-width: 1200px) .photo_no_marg_md } @media (max-width: 1200px)and (min-width: 980px) .photo_no_marg_md } @media (min-width: 767px) and (max-width: 980px) .photo_no_marg_sm } @media (min-width: 480px) and (max-width: 767px) .photo_no_marg_ms } @media (min-width: 320px)and (max-width: 480px) } @media (max-width: 320px) }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه