فرماندار تالش: پل گذر موقت در شهر اسالم ساخته‌می‌شود


فرماندار تالش: پل گذر موقت در شهر اسالم ساخته‌می‌شود

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش با اشاره به تخریب پل شهر اسالم در بارش‌ها و سیلاب اخیر، از تامین سازه‌های فلزی برای ساخت پل گذر موقت خودروهای سبک خبر داد.

سید عیسی مهدوی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی رودخانه ها در فرمانداری تالش اظهار کرد: پل قدیمی و فرسوده شهر اسالم در ارتباط و اقتصاد شهروندان تاثیر داشت و با توجه به پیگیری مسئولان امر، به زودی نصب سازه های پل موقت آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با فروکش کردن آب رودخانه، عملیات ساماندهی سردهنه های آن نیز آغاز خواهد شد و ساماندهی و مرمت ۴۰ سردهنه در سال گذشته، مانع طغیان رودخانه و آسیب به اماکن عمومی و خصوصی شد و زمینه کامل کشت در اراضی کشاورزی را فراهم کرد.

مهدوی گفت: بارش و طغیان رودخانه در هفته گذشته باعث رانش زمین و تخریب راه در دهستان طولارود، تخریب ۶۰ متر از یک دیوار حائل در شهر چوبر، قطعی آب، برق و گاز برخی شهروندان و شکستگی پل اسالم شد.

او افزود: ساماندهی کامل سردهنه ها نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و در سال گذشته با توجه به تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات استانی، تامین بقیه اعتبارات بازسازی و لایروبی سردهنه ها را بخش خصوصی بر عهده گرفت.

بخش اسالم تالش حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و پل اصلی شهر اسالم با حدود ۸۰ متر طول، هفته گذشته در اثر طغیان رودخانه دچار شکستگی و تخریب شد و مسئولان، تردد از آن را تا اطلاع ثانوی ممنوع کردند.

ایستگاه هواشناسی تالش میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۱۴.۲ میلیمتر، دمای فعلی هوا را ۱۷ درجه سانتیگراد و نم نسبی آن را ۸۸ درصد اعلام و برای سه روز آینده آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با بارش در برخی ساعات و وزش باد پیش بینی کرد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟