راهنمای خرید دستبند طلا


راهنمای خرید دستبند طلا

همه ما ناگزیر هستیم برای خرید طلا و زیورآلات روزی را وقت بگذاریم. اما شاید اطلاع کافی نداشته باشیم که در زمان خرید زیورآلات باید به چه جزئیاتی دقت کرد. این مقاله شما را جهت راهنمای خرید دستبند طلا توصیه می‌کند، تا در زمان خرید به نکات کلیدی توجه ویژه‌ای داشته باشید. نوشته راهنمای خرید دستبند طلا اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

همه ما ناگزیر هستیم برای خرید طلا و زیورآلات روزی را وقت بگذاریم. اما شاید اطلاع کافی نداشته باشیم که در زمان خرید زیورآلات باید به چه جزئیاتی دقت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجموعه گلدر کالا برای همراهی شما مطالعه این مقاله را جهت راهنمای خرید دستبند طلا توصیه می‌کند، تا در زمان خرید به نکات کلیدی توجه ویژه‌ای داشته باشید. با ما همراه باشید:

ساختار حلقه‌های زنجیره طلا

بیشتر زیورآلات از قطعه‌ها و حلقه‌های متعددی تشکیل شده اند، اولین کار آنها محکم نگه داشتن زنجیره و جلوگیری از پارگی و شکسته شدن گردنبند و یا دستبند زنجیری شما می‌باشد.

مدل زنجیر مارپیچ: طراحی و ساخت این نوع از زیورآلات به گونه‌ای است که زنجیرها به راحتی به لباس فرد گیر می‌کند و در برخی موارد که کم هم نیستند باعث پاره‌گی می‌شود، و مجبور خواهید بود جهت اصلاح قطعه به یک فرد متخصص در ساخت طلا مراجعه نمایید. به دلیل نوع ساخت این قطعات هزینه تعمیر آنها نسبت به انواع دیگر بالاتر خواهد بود.

یکی از بهترین مدل‌های زنجیری که می‌توان آن را خریداری کرد که عمر و پایداری بسیار خوبی دارند و در عین حال بسیار زیبا هستند مدل‌های باکس و گندمی می‌باشند که هر دو آنها مقاومت بسیار بالایی داشته و به سختی نیز شکسته و پاره می‌شوند.

همیشه به یاد داشته باشید که در هنگام خرید دستبند زنجیری و یا گردنبند علاوه بر سلیقه شخصی خود باید به جنس طلا، نوع ساخت زنجیر دقت بسیار بالایی داشته باشید، توصیه می‌شود نمونه‎هایی را انتخاب کنید که برای تحمل وزن بیشتر از ضخامت مناسبی برخوردار باشد.،با این شکل انتخاب قطعه خریداری شده از عمر و استحکام بیشتری برخوردار است.

از دیگر مدل‌های دستبند طلا زنانه می‌توان به زنجیرهای لنگر (مرینر)، مرینر، قلابی، تسمه‌ای، فیگارو و تسمه‌ای نیز اشاره داشت.

راهنمای خرید دستبند طلا

راهنمای خرید دستبند طلا

راهنمای خرید دستبند طلا

مهم نیست با چه هدفی به سمت طلا می‌روید ،در هر صورت خرید طلا برای شما یک کار لذت بخش خواهد بود. اما اگر قصد خرید طلا دارید، باید اطلاعات کافی و لازم را داشته باشید پس لازم است نکات زیر را از فروشنده جویا شوید.

سوالاتی که باید هنگام خرید از فروشنده بپرسید به شرح زیر است:

میزان عیار طلا را بسنجید

طلای ٢۴ عیار بهترین و گران‌ترین نوع طلا می‌باشد در صورت داشتن توان خرید طلای ۲۴ عیار بهتر است از خریدن طلای ٢٠ و یا ٢٢ عیاری چشم‌پوشی کنید.

هرچه عیار طلا پایین‌تر باشد مقاومت آن در برابر ضربه هم پایین‌تر خواهد بود. البته طلای با عیار کم هم می‌تواند مقاوم باشد اما ارزش کمتری دارد.

اگر به نیکل حساسیت دارید توصیه می‌شود که به هیچ عنوان سراغ طلاهای کم‌عیار نروید.

تفاوت قطعه روکش شده با طلای خالص

یکی از مرسوم‌ترین رنگ‌ها بین جواهرات رنگ زرد یا همان طلایی است اما باید در نظر داشته باشید طلایی را که شما پسندیده‌اید آیا واقعا از جنس طلا است یا روکش طلایی دارد.

زنجیر با روکش طلا مسلما قیمت ارزان‌تری نسبت به بقیه جواهرات دارد اما هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست شما پس از مدت کوتاهی استفاده از زیورآلات با روکش طلا متوجه خواهید شد که روکش‌ها کاملا از بین رفته‌اند و فلز زیرین نمایان خواهد شد و در این صورت شما باید به یک جواهرفروشی مراجعه کنید و از متخصصان این کار بخواهید تا مجددا قطعه شما را با روکش طلا پوشیده شود.

برخی طلا ها نیز به صورت توخالی ساخته می‌شوند و شما به محض اینکه از این نوع طلاها استفاده کنید متوجه وزن کم آن خواهید شد.

شاید از نظر شما این نوع نمونه‌ها منحصر به فرد باشند، اما باید بدانید این محصولات قابلیت له شده و یا ترک برداشتن و یا و شکستن بسیار زیادی دارند در بسیاری از موارد امکان بازسازی آنها پر هزینه بوده و ناگزیر از فروش آن خواهید بود.

خرید آنلاین دستبند طلا

در صورتی که قصد خرید انواع دستبند را دارید می توانید به وب سایت گلدر کالا مراجعه کنید. گلدر کالا مجموعه‌ای بی‌نظیر و متنوع از دستبندهای طلا مردانه، زنانه، دستبندهای چرم را گردآوری کرده و علاوه بر آن شما می‌توانید با ارائه عکس و طرح مورد نظر دستبند خود را سفارش دهید تا برای شما طراحی و ساخته شود.

راهنمای خرید دستبند طلا

راهنمای خرید دستبند طلا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟