دستگاه قضایی، اجازه تهدید سلامت انتخابات را نمی‌دهد


دستگاه قضایی، اجازه تهدید سلامت انتخابات را نمی‌دهد

زنجان- ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی استان با دقت و پیشگیری لازم، اجازه نمی‌دهد سلامت انتخابات، تهدید شده و یا به خطر بیفتد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان، اظهار داشت: دستگاه قضایی و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در صورت مشاهده تخلف و ناهنجاری‌ها در بدو امر، برخورد قضایی را انجام نمی‌دهد بلکه ابتدا تذکر داده و اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهد ولی در صورت رعایت نکردن تذکرات، برخورد جدی با متخلفان صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: انتخابات، یکی از مظاهر مهم مردم‌سالاری دینی است که همواره مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و مسئولان نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه همه باید با اتحاد و همدلی، زمینه مشارکت حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات را فراهم کنیم، افزود: هیچ تمایز و جدایی بین مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات وجود نداشته و همه مسئولان باید پای کار باشند و در این راستا از کارگزاران دارای نگاه انقلابی و جهادی، استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: اعضای ستاد باید گزارش‌های خود را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ارسال نمایند و دبیر خانه نیز باید ضمن پالایش گزارش‌ها اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید با آسیب‌شناسی انتخابات گذشته، دلایل مشارکت پایین در حوزه‌ها را بررسی و مرتفع نماید.

صادقی نیارکی ابراز کرد: تمام مسئولان و دست‌اندرکاران باید تلاش کنیم تا انتخاباتی خوب، سالم و با مشارکت حداکثری داشته و در پایان انتخابات، سرور و بهجت را در چهره رهبر معظم انقلاب مشاهده کنیم.

رعایت مُرّ قانون در دستور کار ستاد انتخابات است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان زنجان نیز گفت: رعایت مُرّ قانون در انتخابات در دستور کار ستاد بوده و داوطلبان و طرفداران آن‌ها باید در تمام فرآیندها قانون را رعایت کنند.

خیرالله ترخانی از آمادگی کامل این ستاد برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: حُسن اجرای انتخابات، وظیفه ستاد انتخابات در استانداری است اما همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها برای برگزاری هرچه باشکوهتر آن ضروری است.

وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در آسیب‌شناسی و پیشگیری از جرایم، بسیار مهم بوده و ستاد انتخابات نیز مصوبات و گزارش‌های ستاد پیشگیری را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

رعایت عدالت و اصل بی‌طرفی ضروری است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان نیز رعایت عدالت و اصل بی‌طرفی نسبت به تمام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را ضروری خواند و گفت: ایجاد فضای سالم و عدم سوء استفاده از امکانات دولتی در انتخابات، مورد تاکید است.

حسین میرزاپور با بیان اینکه جریان‌های سیاسی باید مدیریت شوند، خاطرنشان کرد: انتظار نظام و داوطلبان، اجرای یکسان قانون و عدالت برای تمام جناح‌ها و افراد است.

وی تصریح کرد: دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان در راستای حفظ آرای مردم، قاطعانه به وظیفه خود عمل خواهد کرد زیرا تمام جریان‌های سیاسی و داوطلبان از نظر ما یکسان بوده و تلاش می‌کنیم بسترهای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات و حضور حدا کثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


‏انصارالله یمن: عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد