معاملات طلا و سکه کاهش یافت


معاملات طلا و سکه کاهش یافت

محمدولی گفت: خرید و فروش طلا در ماه های محرم و صفر به دلیل لغو مراسم عروسی کاهش محسوسی یافته است.

معاملات طلا و سکه کاهش یافت
به گزارش فانوس، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر ، درباره تحولات بازار طلا و سکه اظهار کرد: شرایط فعلی بازار طلا برای خرید و فروش مطلوب است.

رئیس اتحادیه تخصصی طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که کاهش معاملات در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟ افزود: باتوجه به ایام محرم و صفر، خرید و فروش و طلا به دلیل لغو مراسم عروسی کم می شود در نتیجه شاهد افت قابل توجه معاملات هستیم.

محمدولی از پیش بینی بازار طلا و سکه طی روز‌های آتی گفت: به نظر می‌رسد که روند بازار، افزایش معاملات را خبر می دهد مگر اینکه رخداد‌های خاصی در بازار به وقوع بپیوندد.

برخی از کارشناسان معتقدند که پیش نیاز‌های ثبات قیمت طلا و سکه، در درجه اول بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور است. در درجه دوم نیز باید ارز ورودی به کشور کفایت واردات را کند، به بیان دیگر می‌بایست تراز ارزی و تجاری کشور مثبت باشد، تا شاهد کاهش نرخ دلار و طلا در بازار‌های داخلی باشیم.

در چنین شرایطی قیمت‌ها در بازار متعادل و منطقی خواهد بود و ثبات حکم فرما خواهد شد، اما اگر تراز تجاری کشور منفی شود و واردات بر صادرات پیشی گیرد، تراز تجاری بهم می‌خورد و دلار و طلا دوباره سیر صعودی به خود خواهند گرفت.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این قوهای بانمک رو برای روی میز تحریرت درست کن !