مافیا گریبان ایتالیایی‌ها را رها نمی‌کند


گروه‌های مافیایی در ایتالیا هر سال نزدیک به صد و پنجاه میلیارد یورو از طریق قاچاق مواد مخدر، اسلحه، قاچاق انسان، باج گیری، درآمد کسب می‌کنند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎ از رم؛ اعضای باند‌های مافیایی در جنوب ایتالیا همچون گذشته در پایان هر ماه با مراجعه به صاحبان مغازه‌ها و کارخانه ها، درصدی ثابت از درآمد آن‌ها را به زور تصاحب می‌کنند.
۱- نیکولا کلمنتزا، رئیس انجمن مبارزه با باجگیری در سیسیل ایتالیا موسوم به «لیبرو فوتورو»
۲- سالمند ایتالیایی قربانی باج گیری مافیا
به گفته کارشناسان، نزدیک به ۸۰ درصد از صاحبان حرفه‌های مختلف در جزیره سیسیل ایتالیا، هر ماه در سکوت تن به باج دهی به مافیا می‌دهند تا جان و مالشان در امان باشد.
نیکولا کلمنتزا، رئیس انجمن مبارزه با باجگیری در سیسیل ایتالیا موسوم به «لیبرو فوتورو» به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: در ایتالیا برای مقابله با مافیا جای جامعه مدنی خالی است. دولت به تنهایی قادر به مبارزه با مافیا نیست و باید انجمن‌های مردم نهاد ضد اخاذی را کمک و تقویت کند. این انجمن‌ها می‌توانند مردم را تشویق به باج ندادن به مافیا و شکایت به مقامات قضایی کنند.
به گفته قربانیان، باج گیری‌های مافیا هر چند پلیس ایتالیا با تصویربرداری مخفیانه و شنود مکالمات تلفنی اعضای مافیا، تعدادی از ان‌ها را دستگیر و روانه زندان کرده است، اما قادر به ریشه کن کردن این پدیده شوم نیست.
یک سالمند ایتالیایی، قربانی باج گیری مافیا گفت: این که برای بقا باید به اجبار به مافیا باج پرداخت کرد متاسفانه در ایتالیا به یک عادت بد تبدیل شده است.
مافیا برای سال‌های زیاد برای متوقف نکردن کسب و کارم در جنوب ایتالیا از من اخاذی می‌کرد و حالا نیز که در سن ۸۰ سالگی بازنشسته ام، مافیا بازهم دست از سر من بر نمی‌داره و برای فروش یکی از خانه هایم به من گفته که اگر به ان‌ها باج ندهم اجازه فروش منزلم را نمی‌دهد. من در اعتراض به این مسئله دو ماه هست که در برابر کاخ ریاست جمهوری تحصن کرده ام.
بر اساس پیش بینی‌های نهاد‌های مسئول، گروه‌های مافیایی در ایتالیا هر سال نزدیک به صد و پنجاه میلیارد یورو از طریق قاچاق مواد مخدر، اسلحه، قاچاق انسان، باج گیری و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی درآمد کسب می‌کنند.
باج گیری بخش کوچکی از فعالیت‌های گروه‌های مافیایی در ایتالیا است که مانند سرطان در تار و پوت بخشی از اقتصاد و سیاست این کشور ریشه دوانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا