پیش‌اجلاسیه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در همه استان‌ها برگزار می‌شود


پیش‌اجلاسیه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در همه استان‌ها برگزار می‌شود

مسیب‌زاده از برگزاری پیش اجلاسیه های بیست و هشتمین دوره اجلاس سراسری نماز در همه استان‌ها قبل از برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان گلستان خبرداد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «محمدرضا مسیب زاده» در سومین جلسه دبیرخانه بیست و هشتمین دوره اجلاس سراسری نماز که در اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: خوشحالیم که در خدمت سه منشور ارزشمند قرآن، نماز و عترت هستیم همانطور که می دانید روز اول آبان ماه انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار می شود که این خود تمرین دموکراسی و آموزشی برای دانش آموزان است تا بتوانند در آینده در انتخاب های جدی تر زندگی خود بهترین گزینه را انتخاب کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: از سوی دیگر دو کمیته ویژه در شوراهای دانش آموزی با عنوان کمیته نماز و کمیته قرآن و عترت وجود دارد بنابراین از این منظر نیز کار گروهی میدانی، مهم است.

وی تصریح کرد: کار ارزشمندی در ستاد مرکزی اقامه نماز صورت گرفت و سومین دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز با حضور بزرگان و اساتید برجسته این حوزه در شهر رامسر برگزار شد.

مصیب زاده اضافه کرد: همان طور که وزیر و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید دارد باید کارها در مدارس و مناطق شکل بگیرد بر همین اساس از شما تشکر می کنیم که با راهنمایی های خود کمک کردید تا پیش اجلاسیه های بیست و هشتمین دوره اجلاس سراسری نماز در همه استان ها برگزار شود و استان هایی هستند که این پیش اجلاسیه را برگزار کردند و سایر استان‌هایی که برگزار نکردند بدون استثنا تا قبل از برگزاری اجلاس اصلی این پیش اجلاسیه را برگزار می‌کنند.

وی افزود: همانطور که می دانید تاکید موکد ما در بحث نماز فراهم کردن موضوع مقدمات اقامه نماز در مدارس و فضاهای آموزشی است و بخشنامه هایی در این خصوص توسط وزیر آموزش و پرورش به استان ها ارسال شد بنابراین خودمان را مسئول می دانیم که شرایط اقامه نماز را در همه فضاهای آموزشی و مدارس فراهم کنیم علیرغم اینکه حضور پرتعداد و پرشور دانش آموزان در امر نماز بسیار ارزشمند است اما به هیچ عنوان اجبار و اکراه دانش آموزان به این امر را نمی پسندیم بنابراین اقامه نماز باید در مدارس کاملاً اختیاری باشد.

مسیب زاده اظهار کرد: همچنین در برگزاری پیش اجلاسیه های بیست و هشتمین دوره اجلاس سراسری نماز تمام شوراهای آموزش و پرورش استان ها فعال عمل کردن و سعی کردیم با این کار تنور نماز در تمام استان ها گرم باشد و امیدواریم این پیش اجلاسیه ها کمک کند دانش آموزان به صورت گرم و پرشور به اقامه نماز بپردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ما آمادگی کامل داریم تا در حوزه اجرای اجلاسیه اصلی با تمام ظرفیت به ستاد مرکزی اقامه نماز کمک کنیم.

در ادامه جلسه منصور سرگزی گفت: از آموزش و پرورش سپاسگزاریم که با خلوص نیت کارهای ارزشمندی را در حوزه نماز رقم می زنند و انصافاً برگزاری سومین دوره توانمندسازی کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز در رامسر کاری ارزشمندی بود که در آن شرکت کردیم و همه این ها نشان می دهند که در آموزش و پرورش کارها را با همدلی، هم افزایی و همکاری پیش می رود.

وی یاد آور شد: این سومین جلسه شورای دبیرخانه اجلاس سراسری نماز است و سال گذشته بعد از اینکه موضوع اجلاس مشخص شد استان گلستان به عنوان استان برگزار کننده از چند منظر انتخاب شد زیرا برادران اهل سنت نیز در این استان حضور دارند و طبق فرموده مقام معظم رهبری استان گلستان نماد وحدت و همدلی بین مذاهب است.

معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد مرکزی اقامه نماز ادامه داد: پس از انجام مقدمات برگزاری بیست و هشتمین دوره اجلاس سراسری نماز در استان گلستان ۶ کمیته تخصصی برای تقسیم کار ها تشکیل شد که دو جلسه این کمیته ها درستاد و دو جلسه نیز در شورای آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد بنابراین عملیات اجلاس آغاز شده و ۵۰ نفر از مبلغان مرکز تخصصی نماز از هفته آینده جهت برگزاری اردوهای یک روزه در استانها مختلف حضور می یابند و برای دانش آموزان خانواده ها و دانشجویان در فضایی صمیمانه از زیبایی های نماز خواهند گفت همچنین با همکاری صدا و سیمای استان گلستان مجموعه ای ۱۰۰ قسمتی با عنوان مهارت های نماز و نماز شناسی در قالب برنامه ویژه ای در حال آماده شدن است و هم چنین برنامه هایی از شبکه های سراسری در این زمینه پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: البته هدف ما این است که فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان به عنوان میزبان این رویداد مهم بهره بیشتری از این برنامه ها ببرند.

سرگزی ابراز کرد: برای برگزاری اجلاس دو روز چهاردهم و بیست و یکم آذرماه پیشنهاد شده و قرار است اجلاس به صورت یک روزه در استان گلستان برگزار شود.

وی یادآور شد: همچنین دستورالعملی از سوی وزارت کشور به تمام استان ها ارسال شده است که باید هزینه پیش اجلاسیه های استان ها توسط استانداری ها تامین و پرداخت شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند