رسالت بسیج تقویت روح عبادت و توحید در جامعه است


رسالت بسیج تقویت روح عبادت و توحید در جامعه است

یزد- ایرنا- امام جمعه مرکز شهرستان میبد گفت: رسالت بسیج به عنوان نهادی مردمی و برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی تقویت روح عبادت و معنویت و توحید در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در نشستی با فعالان حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان افزود: شما به عنوان بسیجی باید مظهر و نماد علم و دانش ، اخلاق و ادب و معنویت و هم پرچمدار این روح در مدارس ،دانشگاه ها و جامعه باشید.

وی ادامه داد: طرح‌های مرتبط به بسیج ابتدا از سوی بسیجیان به عنوان افراد الگو ، کوشا ، فعال ، الگو و اسوه اجرا شود.

امام جمعه میبد تصریح کرد: استقلال ، آزادی ، عظمت ، مجد و پیشبرد انقلاب ما وابسته به اقتدار علمی ماست ، ایران فعلا به واسطه حضور بسیج به عنوان قدرتی دفاعی برگرفته از علم و دانش در جهان اول است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با مهم شمردن بعد علمی مدارس یادآور شد: بزرگترین دانشمندان شیعه و اهل سنت جهان اسلام ایرانی بودند و بر این اساس بسیج باید مروج علم و دانش و تربیت کننده کسانی باشد که ادامه دهنده راه شهیدان هسته ای هم باشند.

اعرافی تاکید کرد : بسیح باید هم خود منزه و پاک و پیشگام باشد و هم روش‌ها و شیوه‌های اصلاح و بهبود دانش آموزان را فرا گرفته و اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان نظام با افتخارهای انقلاب مبارزه می‌ کنند، گفت: وظیفه بسیج و تشکل‌های مرتبط به آن تبیین منطق و گفتمان و دستاوردهای انقلاب به عنوان گفتمان و منطقی قوی ، قیم و جذاب است که با پذیرش اشکال و درست ارائه کردن همراه باشد می‌تواند در همه دنیا مورد پذیرش واقع شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد همچنین به ایجاد روح ایمان و خودباوری در فرهنگ بسیج ،هماهنگ بودن این تشکل با مدیران مدارس و همراهی با آموزش و پرورش برای فراهم آوردن زیرساخت مدرسه و مسجد ، لزوم مطالعه داشتن ، توجه به هنر و ادبیات اشاره کرد.

بالا بردن سطح آگاهی سیاسی ، همکاری در فعالیت های فرهنگی ، توجه به مبارزه با مواد مخدر در مدارس ، برگزاری جلسات که در آنها جدای از درس مسائل اخلاقی و معنوی نظیر احترام به والدین و پرهیز از دوستی‌های افراطی و بی قید و بند هم مورد عنایت قرار گیرد و... از جمله موضوعات طرح شده از سوی فعالان حوزه بسیج دانش آموزی بود.

در مورد طرح ملی شهید بهنام محمدی که در پنج مدرسه شهرستان اجرا می‌شود اشاره شد و بر اجرای این طرح در همه مدارس با توجه به استقبال خوبی که از آن صورت گرفته ، تاکید شد.

همچنین با بیان بودجه‌بندی‌های این طرح که حدود ۲ میلیون تومان در هر مدرسه است، سپردن محتوای آن به مربیان تربیتی مدارس و نیز تعیین امتیاز و حق الزحمه برای مربیان این طرح نیز ضروری شمرده‌ شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری