یکهزار بسیجی سلماسی در رزمایش الی بیت‌المقدس حضور دارند


یکهزار بسیجی سلماسی در رزمایش الی بیت‌المقدس حضور دارند

ارومیه- ایرنا- فرمانده سپاه سلماس با بیان اینکه رزمایش الی‌ بیت‌المقدس موجب تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و نظامی بسیجیان خواهد شد گفت: یک هزار بسیجی در این رزمایش حضوری پرشور و مقدرانه دارند.

سرهنگ پاسدار علیرضا مدنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رزمایش بزرگ با هدف تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و نظامی بسیجیان و نشان دادن اقتدار روزافزون گردان‌های بیت‌المقدس در این شهرستان پیگیری و اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در این رزمایش چهار گردان بسیج به منظور نمایش اقتدار و انسجام بسیجیان در سلماس شرکت دارند.

وی تکمیل آموزش نیروهای بسیج و انجام عملیات تاکتیکی را مهمترین اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: رزمایش «الی بیت المقدس» با شعار اقتدار چهل ساله بسیج در چند نقطه از شهر سلماس در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه سلماس با بیان اینکه همزمان با سراسر استان آذربایجان غربی این رزمایش به مدت ۲ روز دراین شهرستان نیز برگزار می‌شود افزود: در این رزمایش چهار گردان بیت المقدس در زمان ذکر شده با محوریت حفظ و تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و نظامی مأموریت‌های از پیش تعیین شده را انجام خواهند داد.

وی افزود: قبل از شروع مرحله اول رزمایش، گردان‌های بیت‌المقدس طی یک راهپیمایی باشکوه به سمت یادمان شهدای گمنام سلماس راهی شدند و بعد از برپایی تجمع باشکوه و انقلابی و تجدید میثاق با شهدای گمنام به اردوگاه قدس سلماس واقع در مسیر روستای «قرهوقشلاق» اعزام شدند.

وی ادامه داد: در ادامه برگزاری رزمایش در روز دوم، صبحگاه مشترک، کلاس‌های آموزشی، عقیدتی و تمرین عملیات دفاع از کوی و برزن و سایر تاکتیک‌های دفاع در برابر تهاجم احتمالی دشمن و همچنین تمرین عملیات امداد و نجات، از جمله بخش‌های رزمایش اقتدار چهل ساله بسیج است.

سرهنگ مدنی اضافه کرد: این رزمایش برای تمرین عملی و تکمیلی آموزش‌هایی است که بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس پیشتر طی فراخوانی‌های متعددی در پایگاه‌ها فراگرفته‌اند.

وی برنامه‌های فرهنگی، افزایش دانش و مهارت گردان‌ها، ترویج ارزش‌های والای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگوهای شاخص به‌ویژه شهدا به جوانان و ایجاد همدلی در بین نیروهای بسیجی را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

به گزارش ایرنا رزمایش «الی بیت‌المقدس» با حضور بیش از ۶۰ گردان بیت‌المقدس و کوثر آذربایجان‌غربی طی روزهای ۹ و ۱۰ آبانماه در ارومیه و سایر مناطق استان برگزار می‌شود؛ روز اول این رزمایش شامل فراخوانی و برگزاری کلاس‌های آمادگی و آموزشی و روز دوم مرحله عمل و اجرای این رزمایش است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

200 کلاس درس به همت خیران مدرسه‌ساز در خوی احداث می‌شود