حضور 8 گردان در رزمایش «الی بیت‌المقدس» در میاندوآب


حضور 8 گردان در رزمایش «الی بیت‌المقدس» در میاندوآب

مهاباد- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب گفت: در رزمایش الی بیت‌المقدس در این شهرستان، هشت گردان «بیت‌المقدس» و «کوثر» حضور دارند.

سرهنگ نورالدین پالهنگ روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رزمایش با هدف ارتقای بصیرت، آگاهی بسیجیان، افزایش توان رزم، حفظ اتحاد و انسجام بسیجیان در پایگاه‌ها و حوزه‌های این شهرستان در حال برگزار است.

وی با بیان اینکه این رزمایش به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت افزود: در نخستین روز برگزاری این رزمایش، بعد از استقرار گردان‌ها در محل رزمایش، کلاس‌های آموزشی و تئوری برای بسیجیان شرکت کننده در محل اسکان گردان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: در این رزمایش هفت گردان بیت‌المقدس و یک گردان کوثر از حوزه‌های تابعه ناحیه مقاومت بسیج در حوزه استحفاظی حضور داشته و در طول مدت برگزاری این رزمایش اقتدار و توان خود را به نمایش می‌گذارند.
وی افزود: این گردان‌ها مطابق سناریوهای تعریف شده، امروز با ستون کشی شهری و حضور در اردوگاه در کلاس‌ها شرکت کرده و روز جمعه نیز مراسم صبحگاه مشترک و اجرای سناریوهای پیش بینی شده برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب اضافه کرد: نمایش آمادگی مردمی مطابق با ماموریت‌های ذاتی بسیج، اصل بازدارندگی و دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام و ایجاد امید در دل دوستداران انقلاب اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی برای دشمنان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از میهن اسلامی از اهداف این رزمایش است.

سرهنگ پالهنگ ادامه داد: حضور در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی، یکی از موضوعاتی است که از همان ابتدا در دستور کار بسیج قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج و سپاه قرار دارد.

وی افزود: در کنار برگزاری رزمایش گردان‌های بیت المقدس و کوثر، ۲ گروه جهادی و یک گروه خدمات درمانی نیز در مناطق محروم شهرستان حضور یافته و به ارایه خدمات می‌پرداند.
رزمایش «الی بیت‌المقدس» با حضور نیروهای سپاه و بسیج مردمی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی با هدف نمایش توانمندی بسیجیان در حال برگزاری است.
این رزمایش با ماموریت امنیتی و مبارزه با اغتشاش و آرام‌سازی شهری برگزار می‌شود و ارتقای سطح آمادگی گردان‌ها، آمادگی برای اجرای ماموریت‌ها در روز نیاز، سازماندهی و به‌روزرسانی مجدد گردان‌ها با تمرین بر پایه تهدیدهای بومی، منطقه‌ای و آمادگی برای مقابله با تهدید دشمن از اهداف مشخص شده در برگزاری آن است.

میاندوآب ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حجم مخازن سدهای آذربایجان غربی 24 درصد کاهش دارد