دستاورد تاریخی مسلمانان؛ مدارس اسلامی برترین مدارس انگلیس


دستاورد تاریخی مسلمانان؛ مدارس اسلامی برترین مدارس انگلیس

مدارس اسلامی در انگلیس برای چهارمین سال متوالی توانستند در فهرست برترین مدارس این کشور جای بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، مدارس اسلامی در انگلیس دستاورد تاریخی و بی سابقه ای را برای موسسه های آموزش اسلامی کسب کردند، به همین دلیل برای چهارمین سال متوالی در فهرست برترین مدارس سراسر انگلیس قرار گرفتند.

مدرسه دخترانه «توحید اسلام» در شهر بلکبرن در شمال انگلیس رتبه اول، مدرسه پسرانه «عدن» در شهر برمنگهام رتبه دوم، مدرسه دخترانه «عدن» در شهر کاونتری در غرب انگلیس رتبه سوم در فهرست 20 مدرسه برتر را کسب کنند و پنج موسسه آموزش اسلامی دیگر در رتبه های بعدی این فهرست قرار دارند.

شورای اسلامی بریتانیا «MCB » در بیانیه ای اعلام کرد: باوجود تصورات اشتباه درباره مسلمانان، آمارها نشان داده است که مدارس اسلامی پیشرفت خوبی داشته اند.

«هارون خان» دبیرکل شورای اسلامی بریتانیا گفت: باتوجه به عملکرد ممتاز مدارس اسلامی در طول امسال، همگان باید در سایه وجود محیط آموزشی خوب با پشتکار و فداکاری فعالیت کنند.

برهمین اساس، این تسلط مدارس اسلامی بر رتبه های اول باعث آرامش و آسایش اقلیت های مسلمان در انگلیس شده است. این مسئله همچنین در تغییر تصویرکلیشه ای رایج نسبت به این موسسه ها و برنامه تحصیلی تصویب شده کمک کرده است.

وزارت آموزش انگلیس بر تعدادی از استانداردها همچون سطح دانش آموزان در مواد درسی علمی مانند ریاضی، فیزیک، علوم و انگلیس، معدل پایان سال، سطح پیشرفت دانش آموزان بین ترم های درسی، میزان فارغ التحصیلان از مدرسه و ادامه تحصیل در آموزش عالی تکیه دارد.

براساس این معیارها، مدارس اسلامی توانستند به رتبه های بسیار بالا دست یابند. این مدارس باوجود فقدان حمایت دولتی رتبه های برتر را کسب کردند.

تعداد مدارس اسلامی در این کشور نزدیک به یکهزار و 600 مدرسه است؛ در این مدارس بیش از 200 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه