موقوفات به یادگار مانده در اختیار اهل علم قرار گیرد


موقوفات به یادگار مانده در اختیار اهل علم قرار گیرد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی که از موقوفات به یادگار مانده را باید در اختیار اهل علم قرار دهیم تا به‌صورت بهینه استفاده کنند، گفت: آمادگی داریم ظرفیت موجود در موقوفات را در اختیار توسعه علم و فناوری قرار دهیم.

موقوفات به یادگار مانده در اختیار اهل علم قرار گیرد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل این اداره، عصر روز گذشته، 11 آبان در دیدار با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه بسیاری از بزرگان و مسئولان، نجات کشور را در توسعه علم و پژوهش می‌دانند، گفت: وقف و علم از گذشته با هم عجین بوده‌اند و دانشگاه جندی‌شاپور و موقوفه ربع وزیری مصادیق این مهم هستند که هر دو موقوفه هستند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده صحیح از ظرفیت سنت حسنه وقف می‌توان دانشگاه‌ها را مستقل از اعتبارات دولتی اداره کرد و دیگر دغدغه‌ای برای تأمین اعتبارات موردنیاز در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهش و فناوری نداشت، اظهار کرد: بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان با وقف اداره می‌شوند و این نشان‌دهنده این است که غربی‌ها به‌خوبی ظرفیت‌های وقف را شناخته‌اند و از آن بهره می‌برند.

مدیرکل اوقاف سمنان ادامه داد: برای نهادینه کردن مقوله وقف و نوع‌دوستی در جامعه باید از دانشگاه شروع کنیم و دانشجویان را با این مهم آشنا کرده و با این روحیه پرورش دهیم.

به گفته تدینی، روحیه خیرخواهی باید از کانال علم و دانشگاه به مردم برسد؛ لذا لازم است انجمن یاوران وقف در دانشگاه راه‌اندازی شود و در بخش علم و فناوری خیران جذب شوند.

وی با بیان اینکه معتقدیم ظرفیت‌های خوبی که از موقوفات به یادگار مانده را باید در اختیار اهل علم قرار دهیم تا به‌صورت بهینه استفاده کنند، گفت: آمادگی داریم ظرفیت موجود در موقوفات را با رعایت موازین شرعی در اختیار توسعه علم و فناوری قرار دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟