دانشگاه بیرجند؛ از دغدغه‌هایی برای محیط زیست تا راه‌اندازی موزه‌هایی از تاریخ منطقه


دانشگاه بیرجند؛ از دغدغه‌هایی برای محیط زیست تا راه‌اندازی موزه‌هایی از تاریخ منطقه

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اقدامات مدیریت سبز در دانشگاه بیرجند، گفت: سعی داریم سه موزه دانشگاه بیرجند، موزه آموزش و فرهنگ بیرجند و موزه علم و فناوری را در پردیس شهدای دانشگاه بیرجند راه‌اندازی کنیم.

احمد خامسان، امروز ۱۴ آبان، در نشست خبری اظهارکرد: سند چشم‌انداز دانشگاه در سال ۱۴۰۴ یک اقدام مهم در یک سال و نیم گذشته بود تا بتوانیم به هدف رسیدن به ۲۰ دانشگاه برتر کشور و هزار دانشگاه برتر دنیا برسیم.

وی با تاکید بر جذب دانشجوی بین‌الملل، افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۴ بتوانیم ۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بیرجند با تاکید بر مهارت‌آموزی، ادامه داد: مرکز نوآوری و رشد دانشگاه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان توسط معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، خامسان تصریح کرد: دو درصد از اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه در بخش فناوری هزینه شد و طی سال گذشته سه میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه خریداری شر.

وی افزود: طی سال جاری ۲۷ هزار جلد کتاب را به آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی اهداء کردیم و همچنین ۳۵ هزار جلد کتاب در طول یک سال و نیم گذشته توسط دانشگاه بیرجند اهداء شد.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به بازسازی موتورخانه‌های دانشگاه، بیان کرد: در محورهای مدیریت سبز اقداماتی چون تکمیل تصفیه خانه دانشگاه با اعتبار یک میلیارد تومان، جمع‌آوری فاضلاب‌های خاکستری و جمع‌آوری آب‌های سطحی را در دست اقدام داشته و یا اجرا کردیم.

خامسان با بیان اینکه دانشگاه بیرجند یک دین را در مقابل شهر بیرجند حس می‌کند، تصریح کرد: سعی ما بر این است که در حدود یک سال آینده بتوانیم موزه را به بهره برداری برسانیم و برای یک سالن موزه به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع از هیأت امنای دانشگاه درخواست اعتبار حدود یک میلیارد تومانی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: در سال گذشته در راستای احیاء باغ امیرآباد بیرجند از هیأت امنای دانشگاه مبلغ یک میلیارد تومان برای مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه در باغ امیرآباد گرفتیم که فاز یک آن را افتتاح خواهیم کرد.

خامسان بیان کرد: احیای باغ امیرآباد بیرجند حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امیدواریم با همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی این کار را در دو تا سه سال آینده پیگیری کنیم.

وی با اشاره به کیفیت خوابگاه‌ها در سال‌های اخیر، افزود: نظارت کامل و کافی بر رفت‌وآمد دانشجویان صورت می‌گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم.

وی ادامه داد: ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه ۳۷۶۵ نفر است که اکنون ۱۰۴۲ دانشجوی جدیدالورود را در سال تحصیلی جدید خوابگاه داده‌ایم.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه اول بوده که بنیاد ۱۵ خرداد کلنگ خوابگاه را در این محدوده برای رفع نیازهای دانشجویان به زمین زد و طی دو سال آینده تمام خوابگاه‌های سطح شهر از جمله خوابگاه توحید و خوابگاه به پردیس دانشگاه انتقال می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: آشپزخانه مرکزی دانشگاه بیرجند به صورت صنعتی طبخ غذا را انجام می‌دهد و آمادگی داریم به تمام مؤسسات آموزشی و علمی خدمت در زمینه طبخ و توزیع غذا ارائه دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم