برگزاری نمایشگاه «ولد الهدی» به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)


برگزاری نمایشگاه «ولد الهدی» به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)

نمایشگاه موقت باستان شناسی با عنوان «ولد الهدی» در چارچوب جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در قاهره برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اخبار الیوم، موزه هنر اسلامی مصر، نمایشگاه موقت باستان شناسی با عنوان «ولد الهدی»( هدایت متولد شد) را به مناسبت میلاد نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) روز شنبه (18 آبان 1398 مطابق با 9 نوامبر 2019 میلادی) برگزار می کند.

دکتر«ممدوح عثمان» مدیرکل موزه هنر اسلامی امروز(چهارشنبه 15 آبان 1398) گفت: این نمایشگاه در چارچوب جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) که مردم مصر مشتاقانه در آن حضور می یابند، برگزار می شود.

عثمان افزود: در حاشیه این نمایشگاه فعالیت های هنری، سرود های دینی برگزار خواهد شد، همچنین نمونه هایی از ماکت ها و تصاویر متعددی که انعکاسی از میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) است، نیز در معرض دید عموم قرار می گیرد.

موزه هنر اسلامی در قاهره، قبله هنرها و بزرگترین موزه تخصصی در هنرهای اسلامی به شمار می آید. بیش از 100 هزار قطعه هنری و قدیمی مختلف از هند، ایران و چین و کشورهای دیگر در این نمایشگاه جمع شده است.

طرح تاسیس موزه هنرها و آثار اسلامی در دوره خدیوی اسماعیل در سال 1869 میلادی ارایه شد. این طرح در دوره خدیوی توفیق در سال 1880 اجرا شد. فرانتز پاشا، به جمع آثار قدیمی دوره های اسلامی اقدام کرد و در سال 1882 میلادی 111 قطعه جمع آوری شده در یک ساختمان کوچک در صحن مسجد جامع الحاکم نگهداری شد و نام آن را «موزه عربی» نامیدند. در دوره خدیوی عباس حلمی دوم در 28 دسامبر 1903 میلادی ساختمان کنونی موزه افتتاح شد و در سال 1951 آن را «موزه هنر اسلامی» نام گذاشتند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)