طرح ویژه پلیس برای برخورد با موتورسواران متخلف در پایتخت


طرح ویژه پلیس برای برخورد با موتورسواران متخلف در پایتخت

رئیس پلیس راهور پایتخت با حضور در مناطق حادثه ساز و بازدید از نحوه اجرای طرح برخورد با متخلفان موتورسوار، گفت: طرح ساماندهی موتورسواران ادامه دارد.

به گزراش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمدرضا مهماندار" گفت: طرح ساماندهی موتورسواران در ۲۲ نقطه تهران در حال اجراست و بخش زیادی از تصادف‌های پایتخت به دلیل رانندگی نامناسب موتورسواران رخ می‌دهد.
رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: بخش قابل توجهی از تصادف عابران پیاده نیز به واسطه رانندگی نامناسب و بی دقتی موتور سواران اتفاق می‌افتد و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، گام مؤثری در جهت کاهش تصادفات برداریم و نظم ترافیکی شهر را بهبود بخشیم.
سرهنگ بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت
اعتیادآوری جدید؛ محرک‌های قدیمی در پوسته اسامی جدید
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت درباره مواد اعتیادآور جدید با نام‌های جیب و تینا: این‌ها محرک‌های قدیمی در پوسته اسامی جدید است.
سرهنگ "محمد بخشنده" افزود: اعتیادآور‌هایی که به نام جدید در میان جوانان توزیع می‌شود، عمدتا ترکیبی از مرفین، آمفتامین یا کوکائین است که جوانان نباید فریب نام اعتیادآور‌های جدید را بخورند، زیرا تنها نام این مواد تغییرکرده و ترکیب آن‌ها متشکل از همان اعتیادآور‌های آشناست.
وی گفت: اخیرا شنیده شده است که در برخی محافل دوستانه وشبانه، محرک‌هایی بانام «جیب» و «تینا» با هدف بیدار ماندن برای ساعات طولانی و تخلیه انرژی بدون وقفه با انجام حرکات موزون مورد توجه است؛ این مواد که صورت تدخینی و با دودکردن استعمال می‌شود، شکلی از مت آمفتامین (شیشه)، بدون بو ورنگ و مثل یک تکه یخ، سنگ نمکی یا سنگ کوارتز است.
سرهنگ بخشنده افزود: عوارض مصرف آن‌ها مشابه آمفتامین هاست، اما متاسفانه عمده مصرف کنندگان اعتیاد آور‌های جدید در سنین پایین هستند و بیشتر افراد هم اولین تجربه خود را می‌گذرانند و مصرف‌کنندگان اعتیادآور‌های جدید عمدتا کهنه‌کار و باسابقه نیستند؛ کارشناسان مدت اثر آن‌ها را بسیار کم و هشت تا ۲۴ ساعت اعلام می‌کنند.
سرهنگ قره باقری، رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ
وعده بازی در لیگ‌های معتبر فوتبال ایران، ترفند تکراری کلاهبرداران
رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از بازداشت فرد کلاهبردار با وعده بازی در لیگ‌های معتبر فوتبال ایران، خبر داد.
سرهنگ"صادق قره باقری" گفت: چندی پیش والدین پسر نوجوانی با دستور قضائی از دادسرای فرهنگ و رسانه به پلیس امنیت عمومی مراجعه کردند و مدعی بودند که شخصی با دریافت مبلغ هنگفتی از آنها، وعده داده است که فرزندشان را به یکی از تیم‌های لیگ برتری معرفی کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی، پرونده‌های مشابه دیگری به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت ارجاع و شناسایی شد و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار مأموران این پایگاه قرار گرفت.
رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی بیان کرد: اواخر هفته گذشته محل و مخفیگاه متهم در محله سعادت آباد شناسایی وپس از هماهنگی با مقام قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به مقر پایگاه هشتم پلیس امنیت منتقل شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۳ تن از مال باختگان، متهم را شناسایی کرده اند، ادامه داد: یکی از مال باختگان در اظهارات خود مدعی بود، ۵۰ میلیون تومان در قالب یک فقره چک رمز دار ۴۰ میلیون تومانی و ۱۰ میلیون تومان به صورت کارت به کارت به حساب متهم در ازای معرفی وی به لیگ دسته یک و برتر؛ واریز کرده است.
رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان با بیان اینکه متهم با قرار وثیقه روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: شهروندان فریب افراد کلاهبردار را که با وعده و وعید‌های بی اساس همچون معرفی فرزندانشان به تیم‌های لیگ برتری یا سایر لیگ‌های معتبر داخلی و خارجی در ازای دریافت مبالغ هنگفت، از آن‌ها اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند، نخورند و در صورت مشاهده موارد این چنینی حتما گزارش‌های خود را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سربازان فراری اوکراین: «نمی‌خواهیم بمیریم»