جشن از مسجد تا مسجد در کرمانشاه برپا می‌شود


جشن از  مسجد تا مسجد  در کرمانشاه برپا می‌شود

جشن از مسجد تا مسجد به مناسبت هفته وحدت در دو مسجد حاج شهبازخان و مسجد شافعی کرمانشاه برگزار شود.

مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری این جشن در روز سه شنبه(21 آبان)، گفت: شروع این مراسم راس ساعت 15:30 در مسجد "حاج شهبازخان" که یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر کرمانشاه محسوب می‌شود، خواهد بود.

وی افزود: قرار است در این مسجد تاریخی با حضور اقشار مختلف مردم، برنامه جشن و شادی به مناسبت هفته وحدت و بویژه ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) برگزار شود.

عبدالمالکی تصریح کرد: در کنار برنامه های جشن و شادی، کارشناسان گردشگری در این برنامه به معرفی بنای تاریخی مسجد خواهند پرداخت و به نوعی مردم کرمانشاه را با این مکان تاریخی شهرمان آشنا می‌کنند.

وی افزود: در ادامه مراسم، جمعیت حاضر در مسجد از دل بازار تاریخی کرمانشاه به سمت مسجد "شافعی" دیگر مسجد تاریخی شهرمان که متعلق به اهل سنت است، پیاده روی خواهند داشت و در طول مسیر راهنمایان گردشگری به معرفی بازار تاریخی کرمانشاه نیز می‌پردازند.

این مسئول ادامه داد: در مسجد "شافعی" نیز مراسم مولودی خوانی و دف نوازی برپا خواهد بود و در این مسجد نیز در کنار جشن و شادی، معرفی از این مکان تاریخی توسط کارشناسان گردشگری صورت خواهد گرفت.

به گفته عبدالمالکی انجمن تاریخی دانشگاه رازی و انجمن راهنمایان گردشگری و نیز ستاد مردمی کرمانشاه 2020 در برگزاری این جشن همکاری دارند.

وی در پایان یادآور شد: حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است و از اقشار مختلف دعوت می‌شود با حضور گرم خود به این مراسم جشن و شادی رونق دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی