بسترسازی جهت به‌روز کردن خلاقیت‌های قرآنی دانشجویان، هدف هفته قرآن و عترت


بسترسازی جهت به‌روز کردن خلاقیت‌های قرآنی دانشجویان، هدف هفته قرآن و عترت

معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی لرستان اظهار کرد: معطوف کردن دانشگاهیان به فعالیت‌های قرآنی و بسترسازی جهت به‌روز کردن خلاقیت‌های قرآنی دانشجویی برای اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی و دیگر برنامه‌ها، از اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت دانشگاه‌هاست.

رضا مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهی درزمینهٔ برگزاری برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها، اظهار کرد: برنامه‌های قرآن و عترت با طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در طول سال در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری ۱۸ لغایت ۲۴ آبان ماه تحت عنوان هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، گفت: به همین ‌جهت بیستم آبان ماه همایش بزرگداشت این هفته با همکاری تمام دانشگاه‌های استان، در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

مجتهدزاده ادامه داد: ازجمله اهداف برگزاری این هفته می‌توان به توسعه اُنس دانشگاهیان با تلاوت قرآن کریم، گسترش عطر قرآن در فضای دانشگاه و گسترش فرهنگ توجه به معانی و محتوای معارف قرآن کریم، گفتمان‌سازی و ایجاد فضای مطالبه‌گری جهت تسریع حرکت قرآنی در دانشگاه، معطوف کردن دانشگاهیان به فعالیت‌های قرآنی و بسترسازی جهت به‌روز کردن خلاقیت‌های قرآنی دانشجویی جهت طرح دوشنبه‌های قرآنی و دیگر برنامه‌های قرآنی اشاره کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی لرستان تصریح کرد: به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در فعالیت‌های قرآنی، ذیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، شورای فعالیت‌های قرآنی تشکیل و مصوب شد تمام دانشگاه‌های استان در هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها یک برنامه متمرکز داشته باشند که طی آن نشست هم‌اندیشی برگزار شده و از فعالان قرآنی در حوزه دانشجویی، مدرسان و کارکنان تجلیل شود.

وی بیان کرد: هر دانشگاه فعالان خود در حوزه قرآن و عترت را معرفی کرده و در پایان همایش از این افراد تجلیل به عمل می‌آید.

مجتهدزاده اضافه کرد: علاوه‌براین در مراکز علمی کاربردی استان طرح دوشنبه‌های قرآنی با برپایی جلسات تفسیر و محفل اُنس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به این‌که بحث خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه در دستور کار معاونت فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفته، عنوان کرد: در همین ایام در چهار مرکز علمی کاربردی کارگاه خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی