حضور تعداد زیادی از بانوان در پست‌های مدیریتی سیستان و بلوچستان مایه افتخار است


حضور تعداد زیادی از بانوان در پست‌های مدیریتی سیستان و بلوچستان مایه افتخار است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: حضور 31 بانوی مدیر ارشد در اداره کل آموزش و پروش استان نشان دهنده توجه مسئولان به این قشر فعال و مایه افتخار جامعه زنان است.

فریبا برنایی روز یکشنبه در نشست با جمعی از مدیران زن آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عدالت جنسیتی یکی از مهمترین برنامه‌های ششم توسعه است که سعی شده مبحث بسیار با اهمیتی مانند آموزش و پرورش به طور مطالبه‌گرانه پیگیری شود.

وی گفت: یکی از ارکان اساسی توسعه یک کشور، بخش آموزش و پرورش است زیرا ابزاری مهم برای توسعه محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان همچنین بر لزوم افزایش سطح کیفی مدارس و رعایت عدالت آموزشی در استان به ویژه روستاها و حومه شهرستانها تاکید کرد و افزود: عدالت آموزشی یعنی برابری و عدالت در آموزش و فراهم کردن شرایط مساوی برای افراد با سطح برابری استعداد و تمایل یکسان به منظور یادگیری و آموزش مهارت‌ها در جامعه و ایجاد زمینه رقابت برای کسب موقعیت‌های برتر است.

وی افزایش شمار سهمیه برای پذیرش در رشته‌های مهم و اشتغالزا را یکی از راه‌های توسعه وضعیت آموزشی و خودکفایی نسل جوان عنوان و بیان کرد: باید نگاه ویژه‌ای نسبت به توسعه و تقویت پرورش منابع انسانی استان سیستان و بلوچستان حاکم باشد.

شماری از مدیران ارشد آموزش و پرورش نیز در این نشست به شرح اهم مطالبات و مسائل مربوط به بانوان شاغل در حوزه فرهنگی آموزشی و دانش آموزان دختر پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه