آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید


آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید

اگر در زمینه مد و لباس کمی اطلاعات داشته باشید، احتمالا نام پارچه میکرو را بارها و بارها شنیده اید؛ نوشته آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید اولین بار در روچی. پدیدار شد.

آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانیدآنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانیدآنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانیدآنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید
امتیاز خود را ثبت کنید

اگر در زمینه مد و لباس کمی اطلاعات داشته باشید، احتمالا نام پارچه میکرو را بارها و بارها شنیده اید؛ پارچه ای که امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین پارچه ها شناخته می شود به صورتی که افراد زیادی در سرتاسر جهان برای تن پوش های مختلف خود از این پارچه استفاده می کنند.

پارچه های میکرو بیشتر از پلی استر تشکیل شده اند، الیاف این پارچه ها معمولا ظریف و نازک هستند و جذابیت بسیار زیادی نیز دارد. در واقع به همین دلیل است که این نوع پارچه همواره در صنعت مد مورد توجه قرار می گیرد. اگر می خواهید با پارچه میکرو و کاربردهای متفاوت آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کاربردهای پارچه میکرو

پارچه میکرو امروزه در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد زیرا همانطور که گفته شد این پارچه از جذابیت ظاهری بالایی برخوردار است. از مدرن ترین محصولاتی که در آنها از این نوع پارچه استفاده می شود، می توان به این موارد اشاره کرد:

مانتو

اگر طرفدار مد باشید احتمالا می دانید که یکی از کاربردهای پارچه میکرو، استفاده از آن در تولید مانتوهای سبک است. در واقع باید بدانید که این روزها تولید کننده های داخلی و خارجی در زمینه تولید مانتو با این نوع پارچه صاحب سبک هستند. اگر شما مد مانتو را دنبال می کنید، احتمالا به سراغ خرید مانتوهای میکرو رفته اید.

آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید

پالتو

از دیگر کاربردهای میکرو، می توان به استفاده آن در دوخت انواع پالتو اشاره کرد. پارچه های میکرو نازک هستند و همچنین عایق سرما محسوب نمی شوند اما اگر همراه با پشم یا کرک به عنوان لایه داخلی، دوخته شوند، می توانند پیشنهاد مناسبی برای انواع پالتو باشند؛ زیرا ظاهر پارچه های میکرو گرم و پاییزی است و اگر تجربه لمس کردن این پارچه ها را داشته باشید، متوجه این قضیه می شوید که این پارچه ها حس گرمی را به بیننده القا می کنند. به همین دلیل پارچه های میکرو پیشنهادهای مناسبی برای دوخت انواع پالتوها و همچنین مانتوهای پاییزی به شمار می روند.

میکرو، ضد آب هستند و همچنین به دلیل فرایند تولید خاصی که دارند، از استحکام بالایی برخوردارند. به همین دلیل اگر فرد از پالتو ها و مانتوهای خود که از جنس میکرو تهیه شده اند، به خوبی محافظت کند، می تواند چندین سال به صورت متعدد از آنها استفاده نماید.

از سویی دیگر در صورتی که این پارچه ها به صورت انواع پالتوهای پاییزی اعم از پالتوهایی با یقه های بلند، پالتوهایی که در پشت گردن کلاه دارند و همچنین پالتوهایی با قد بلند که جلوباز نیز هستند، دوخته شوند، جذابیت ظاهری بیشتری دارند.

آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید

کت و دامن

پیش از این به شما گفتیم که پارچه میکرو دارای زیبایی بسیاری است و سبب می شود لباس هایی که با این پارچه دوخته می شوند، جلوه ای خاص به خود بگیرند. به همین دلیل است که باید بگوییم یکی از مهمترین کاربردهای این نوع پارچه در دوخت کت و دامن مجلسی است.

در واقع این پارچه به دلیل ظاهر خود توانایی این را دارد که در لباس های رسمی به خوبی خودنمایی کند و سبب شود لباس، به اصطلاح تن خور بسیار خوبی داشته باشد. به همین دلیل اگر سری به فروشگاه هایی که کت و دامن می فروشند بزنید، به راحتی می بینید که چندین مدل کت و دامن با پارچه میکرو وجود دارد که مشتریان بسیاری را نیز به سوی خود می کشاند.

آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید

لباس های ورزشی

از دیگر کاربرد های پارچه های میکرو می توان به استفاده آنها در دوخت لباس های ورزشی اشاره کرد. اگر دقت کرده باشید در سال 2019 اکثر لباس های ورزشی به خصوص لباس های مخصوص دوچرخه سواری و پیاده روی از میکرو تهیه می شوند. زیرا این پارچه رطوبت بدن را به حداقل رسانده و این رطوبت را در الیاف خود را نگه می دارد و در نتیجه، باعث می شود بدن فرد در طول تحرک خنک بماند. در این صورت فرد احساس گرمی نخواهد کرد و بیشتر از حد زمان معمول خود می تواند ورزش کند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که برای هر یک از این کاربردهای جنس های مختلف پارچه میکرو مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا جنس میکروها در ساختار و طرز بافت با یکدیگر تفاوت دارند. به همین منظور هر یک از انواع پارچه های میکرو برای کاربردهای مختلف استفاده می شوند. کاربردهایی که متناسب با جنس خاص پارچه های میکرو باشد. به عنوان مثال، نوع و جنس پارچه میکرویی که برای دوخت لباس از آن استفاده می شود با نوع و جنس پارچه میکرویی که از آن در ساخت و تولید روکش های مبل استفاده می کنند، متفاوت است.

ویژگی های پارچه میکرو

پارچه میکرو ویژگی های بسیاری دارد و در واقع همین ویژگی ها هستند که سبب شده اند این پارچه در گروه پارچه های پرکاربرد قرار بگیرد و محبوبیت بسیاری نیز در میان مصرف کنندگان داشته باشد. در ادامه نمونه هایی از ویژگی های میکرو را بیان می کنیم:

ظاهری زیبا و تن خوری فوق العاده مقاومت و ماندگاری بالا عدم جذب و نفوذ رطوبت به دلیل وجود پلی استر در پارچه ظرافت و لطافت بالا کاربردهای متنوع و…

همه این خصوصیات در کنار یکدیگر پارچه خاصی به نام میکرو را تشکیل داده اند که همانطور که گفته شد این پارچه به دلیل مزایای بسیار در کنار جذابیت ظاهری خاصی که دارد، در موارد گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تاکنون از این پارچه استفاده نکرده اید توصیه ما به شما این است که حتما یک بار برای موارد مختلف این پارچه را امتحان کنید.

اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی ها و کاربردهای انواع پارچه های میکرو

پارچه های میکرو در اوایل دهه 1990 میلادی برای اولین بار در کشور سوئد مورد استفاده قرار گرفتند. به دلیل جذابیت ظاهری و خاصیت های مثبتی که این پارچه ها داشتند، استفاده آن ها به سرعت گسترش یافت و در سرتاسر قاره اروپا توزیع شدند. امروزه از میکرو در سرتاسر جهان برای موارد مختلف و در کاربردهای متنوع، استفاده می شود.

همچنین این پارچه در حال حاضر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است به طوری که دنبال کنندگان و طرفداران مد و لباس امروزه از این نوع پارچه استفاده های گوناگون می کنند و حتی تعدادی از برندهای معتبر و معروف دنیا در کاربردهای متعدد، از این پارچه بهره می برند.

غالبا انواع این پارچه ها از الیاف مصنوعی تهیه و ساخته می شوند به طوری که حدود 80 درصد الیاف تشکیل دهنده این پارچه ها را الیاف مصنوعی تشکیل می دهند.

پارچه میکروی اصل یک ویژگی و خصوصیت بارز دارد و آن هم این است که این پارچه نور خورشید را به صورت گسترده پخش می کند به صورتی که نور خورشید در یک قسمت خاص از پارچه متمرکز نمی شود.

تا کنون، کاربردها و ویژگی های خاص و مزایای پارچه های میکرو را برایتان شرح دادیم. در نتیجه همه این موارد، می توان از پارچه میکرو به عنوان یک پارچه بسیار کاربردی نام برد زیرا این پارچه موارد مصرف متعددی داشته و در کنار آن، مزایای بسیاری دارد که در این صورت می تواند به عنوان یک پارچه متفاوت و پرکاربرد شناخته شود.

مقاومت و دوام پارچه های میکرو

سنساجی است. این پارچه نمونه های جدیدی در جهت توسعه و گسترش انواع فیبرها هستند به صورتی که این پارچه ها با تکنولوژی های مدرن تولید و ساخته می شوند.

میکرو در طی مراحل تولید، با ساختار خاصی تولید می شود و در این صورت زمانی که مورد استفاده قرار می گیرند، به دلیل اینکه از الیاف مصنوعی و نازک تشکیل شده اند، هم نرم هستند و هم به علت اینکه طی مراحل خاصی تهیه و تولید می شوند، غالبا مقاوم بوده و به سادگی تخریب نمی شوند.

مراقبت و شست و شوی پارچه های میکرو

همانند سایر پارچه ها، پارچه های میکرو نیز باید طبق اصول خاصی شسته شوند. تمامی محصولاتی که با استفاده از این پارچه دوخته می شوند، به خصوص مانتوها و پالتوهای میکرو، برچسب شستشو دارند که فرد می تواند طبق دستورالعمل آن عمل کرده و در این صورت از محصول خود به بهترین نحو ممکن مراقبت کند.

اما در هر صورت توصیه می شود که پارچه های میکرو با آب داغ شسته نشوند و همچنین از شوینده مناسب برای شستشوی آنها استفاده شود.

رنگبندی پارچه های میکرو

پارچه های میکرو در طیف رنگبندی وسیع تولید می شوند. شما می توانید نمونه های رنگی مختلف این پارچه را در بازار مشاهده کنید. در این صورت می توانید طبق سلیقه خود نسبت به تهیه انواع محصولات متنوع با استفاده از این پارچه، اقدام کنید و همچنین می توانید از این پارچه در کاربردهای متنوع بهره ببرید.

آنچه باید در رابطه با پارچه میکرو بدانید

نحوه خرید پارچه میکرو

احتمالا به این فکر می کنید که بازار رفتن و تحمل شلوغی آن کمی برایتان سخت است. این روزها عموما افراد ترجیح می دهند راحتترین راه ممکن را برای خرید های خود انتخاب کنند. به همین دلیل است که اکثرا از بازار رفتن و تحمل مسیر طولانی و شلوغی بازار فراری هستند و کمتر خود را به دردسر می اندازند.

ما برای آن که شما بتوانید به راحتی خرید خود را انجام دهید و پارچه میکرو مورد نظرتان را در اختیار بگیرید، پیشنهاد ویژه ای داریم. در واقع شما می توانید در منزل خود بنشینید، خریدتان را از یک بازار آنلاین معتبر انجام دهید و در نهایت بهترین پارچه موجود را با قیمتی مناسب درب منزل دریافت نمایید.

این فروشگاه آنلاین پارچه، سایت روچی است و شما را یاری می کند تا با چند کلیک و صرف زمانی کوتاه، انواع پارچه های میکرو با تنوع بالا را از اقصی نقاط ایران خریداری کرده و در محل مورد نظر خود دریافت نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات