رئیس بنیاد مستضعفان از استاندار ایلام تجلیل کرد


رئیس بنیاد مستضعفان از استاندار ایلام تجلیل کرد

ایلام - ایرنا - پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در همایشی با عنوان تجلیل از خادمان بنیادی اربعین حسینی از قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان ستاد اربعین استان ایلام تجلیل کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی امروز دوشنبه ۲۰ آبانماه به میزبانی بنیاد مستضفان کشور و با حضور رئیس این بنیاد و استانداران ایلام، خوزستان، کرمانشاه و جمعی از مسئولان کشوری و خادمان زوار اربعین برگزار شد.

استاندار ایلام به نمایندگی از استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در این همایش با قدردانی و تشکر از عوامل و دست اندرکاران اربعین گفت: در اینجا لازم است به جهت کمک های نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید به خاطر تسهیل در تردد زوار و حذف ویزا و به تبع آن افزایش چشمگیر جمعیت زوار تقدیر و تشکر کنم.
رئیس بنیاد مستضعفان از استاندار ایلام تجلیل کرد
سلیمانی دشتکی افزود: از همه دست اندرکاران اربعین در مرکز و همکارانم در استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام تشکر می کنم، بویژه بنیاد مستضعفان که در اربعین امسال سنگ تمام گذاشت.

وی افزود: ۲۰ درصد خدمات برای حدود ۷ تا ۸ میلیون تردد زوار اربعین حسینی کار بسیار سنگینی بود که در اربعین امسال بنیاد مستضعفان انجام داد.

استاندار ایلام در ادامه از استانداران کرمانشاه و خوزستان نیز تشکر کرد و گفت: اینجا لازم است از برادر خوبم جناب آقای بازوند که توانست با تلاش زیاد و همکاری وزارت کشور و وزارت خارجه مرز خسروی را باز کند و از آقای شریعتی که بار سنگینی در اربعین امسال بر دوش داشت، تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود بنیاد مستضعفان در کنار کارهای خوب و ماندگار خود در امر خدمت رسانی‌ در ایام اربعین، اقدماتی چون راه‌اندازی دائمی موکب ها و سوله‌های چندمنظوره برای زائران و تجار داشته باشند.

وی افزود: بطور مثال در استان ایلام و در سه راهی کارزان جنب کارخانه سیمان موکب دائمی ایجاد شود چراکه اگر در چنین مکان هایی سوله های دائمی ساخته شود امکان بهره برداری سالانه از آنها وجود خواهد داشت، همچنین در کرمانشاه و خوزستان می توان چنین کاری انجام داد که در سال های متوالی زوار بتوانند از آن استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: یکی از مشکلات امسال تصادفات جاده ای در اثر خستگی زوار در طول مسیرها بود که البته در اینجا بنیاد مستضعفان با دایر کردن استراحتگاه ها و موکب های چند منظوره باعث شد رانندگان در طول مسیر استراحت کنند و بعد از رفع خستگی به سفر خود ادامه دهند و این در کاهش تصادفات تاثیر مثبت داشت.

وی ادامه داد: کار مهم و ارزنده دیگر بنیاد مستضعفان خدمت رسانی کم نظیر در آبرسانی به زوار بود بطوریکه در اربعین امسال مشکل آب وجود نداشت ولی به دلیل تراکم بالای جمعیت گاهی اوقات مشکل در انتقال آب به جمعیت ایجاد می شد.
رئیس بنیاد مستضعفان از استاندار ایلام تجلیل کرد
استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به رسالت خطیر بنیاد مستضعفان در امر محرومیت زدایی پرداخت و گفت: امروز در مناطق محروم استان بویژه در منطقه هلیلان مردم با مسائل و مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف چون بهداشت، آموزش، راه‌های مواصلاتی، درآمد و اشتغال روبه رو هستند که این وضعیت ضرورت ورود بنیاد مستضعفان به این مناطق را بیشتر کرده است.

سلیمانی دشتکی به رشادت های استان های مرزی در ایام جنگ تحمیلی اشاره و اضافه کرد: کشور امروز به استان های مرزی ایلام، خوزستان و کرمانشاه مدیون است.

وی ادامه داد: این استان ها در دوران دفاع مقدس مرزداران ایران اسلامی بوده اند، بویژه ایلام که بصورت یک نوار مرزی هست، تمام مناطق آن درگیر جنگ بود.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی استان های مرزی به دفاع از کشور پرداختند و در آن زمان امکان توسعه وجود نداشت تا امروز نیز از مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی در رنج باشند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: امروز این استان ها نیاز مبرم به بهسازی و بازسازی دارند که با توجه به وضعیت مالی دولت باید نهادها و بنیادهای غیردولتی نیز به موضوع توسعه این استان ها ورود کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان از استاندار ایلام تجلیل کرد
گفتنی است در این همایش از تلاش ها و زحمات استانداران ایلام، خوزستان و کرمانشاه و برخی دیگر از دست‌اندرکاران اربعین امسال تجلیل شد.

اربعین امسال بیش از چهار میلیون زائر معادل ۶۰ درصد مجموع زاتران اربعین از مرز مهران به عنوان اصلی‌ترین مرز خروجی کشور به سمت عراق تردد کردند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه