پای پرندگان مهاجر به تالاب آق‌گل باز شد


پای پرندگان مهاجر به تالاب  آق‌گل  باز شد

همدان- ایرنا- معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: با توجه به بارندگی‌های فروردین و پاییز امسال و آبگیری تالاب آق‌گل ملایر، هم اینک شاهد حضور پرندگان مهاجر در این تالاب زیبا هستیم.

مهدی صفی خانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پاییز سال گذشته با توجه به خشک شدن تالاب آق گل ملایر، پرندگان مهاجر در این تالاب فرود نیامدند.

وی اضافه کرد: اما امسال با توجه به بارندگی های اوایل فروردین و چند روز گذشته، این تالاب مملو از آب شده و در آن پرندگان مهاجر نیز مشاهده می شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان یادآوری کرد: گروهی پنج نفره یک هفته گذشته اقدام به پایش وضعیت تاالاب های همدان به ویژه تالاب آبشینه شهر همدان، آق گل ملایر و شیرین سو کبودراهنگ کردند.

صفی خانی بیان کرد: وضعیت آبی تالاب ها مطلوب بوده و طبق آخرین مشاهدات پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی همچون حواصیل، انواع اردک ها و مرغابی ها، باکلان، درنا، خوتکا و نوک خنجری در این تالاب ها حضور دارند.

وی اظهار داشت: برخی از پرندگان اقدام به زمستان گذرانی در تالاب های این استان کرده و با لانه گذاری در این محل به زندگی می پردازند و شماری هم پس از چند مدت به سمت جنوب کشور مهاجرت خود را ادامه می دهند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان افزود: تیم های محیط زیست به صورت مستمر وضعیت آبی، میزان پرندگان حاضر در تالاب ها، فعالیت شکارچیان و وضعیت پرندگان تلف شده را رصد و پایش می کنند.

صفی خانی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر میزان گشت زنی تیم های یگان حفاظت محیط زیست در مجاورت تالاب ها افزایش یافته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری/ یمن از انجام عملیات برای پایان جنگ غزه خبر داد