مسابقه عکس ما رایت الا جمیلا در مراغه نفرات برتر خود را شناخت


مسابقه عکس ما رایت الا جمیلا در مراغه نفرات برتر خود را شناخت

مراغه - ایرنا - نخستین مسابقه عکس «ما رایت الا جمیلا» در مراغه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

معاون سیاسی فرماندار مراغه روز دوشنبه در مراسمی که به همین مناسبت شد افزود: مراغه به عنوان شهری فرهنگی و حسینی از دیرباز مورد توجه علما و دانشمندان بوده و آیین های بسیاری در ایام ماه محرم و صفر در این شهرستان برگزار می شود.

موسی شعفی گفت : کار هنرمندان عکاس در ثبت و ضبط جلوه های زیبای آیین های محرم در مراغه از دید دوربین، کار بسیار ظریف و هنرمندانه ای است و برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت مناسبی برای انعکاس این لحظات فراهم می آورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این مراسم با تشریح روند برگزاری این مسابقه گفت: پس از انتشار فراخوان، تعداد ۱۱۰ اثر از هنرمندان عکاس شهرستان به دبیرخانه رسید که پس از بررسی های صورت گرفته ۳۰ اثر از ۱۷ عکاس موفق به حضور در بخش رقابتی شدند.

احمد دارس فیاضی گفت: مهمترین ویژگی آثار شرکت کننده در مسابقه «ما رایت الا جمیلا» دید نو و خلاقانه هنرمندان به مراسم و آیین های ماه محرم و صفر در مراغه بود که آثار رسیده را به نحو بارزی متمایز از دیگر جشنواره ها کرده بود.

در این مسابقه اثر علیرضا ناجیان به دلیل نگاه نو، رعایت مسایل فنی عکس و استفاده صحیح از مفاهیم عکاسی مستند اجتماعی حائز رتبه اول شد و آثار رعنا بزازی به دلیل استفاده نمادین و مفهومی از عناصر و نیز نگاه خلاقانه و نازیلا شکری به دلیل دید جسورانه، استفاده از نور و کادربندی صحیح به عنواتن آثار برتر دوم و سوم انتخاب شدند.

برنامه های هفته کتاب در مراغه با افتتاح نمایشگاه کتاب آغاز شد

همزمان با آغاز برنامه های «هفتۀ کتاب» با شعار «حالِ خوشِ خواندن» نمایشگاه کتاب مراغه، از سوی انتشارات زانکو با همکاری ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان آغاز بکار کرد.

این نمایشگاه با ۲۰۰۰ عنوان کتاب، با موضوعات: ادبی، تاریخی، دینی، روانشناسی و کودک با تخفیف ۲۰ الی ۵۰ درصد، تا ۱۴ آذر، در محلّ مجتمع فرهنگی هنری ادارۀ فرهنگ و ارشاد مراغه در خدمت علاقمندان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک