تمامی دستگاه‌ها برای احیای تالاب جازموریان همراه شوند


تمامی دستگاه‌ها برای احیای تالاب جازموریان همراه شوند

کرمان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: تمامی مردم و دستگاه‌های اجرایی استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان برای حفاظت از محیط زیست منطقه بخصوص تالاب جازموریان حمایت و همراهی کنند ، گرچه در این راستا همتی مضاعف شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا ، مرجان شاکری روز چهارشنبه در نشست مدیریت جامع تالاب جازموریان و تدقیق نقشه‌های پهنه‌بندی این تالاب افزود: شرکت آب منطقه‌ای حق آبه تالاب جازموریان را در فصول مختلف بدهد.

وی اظهار داشت: ردیف اعتباری در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به جنوب کرمان برای تالاب جازموریان تخصیص یافت و این بودجه در سایر تالاب ها پیش بینی نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: ۱۰ درصد اعتبارات وارد شده به استان متعلق به محیط زیست و مابقی برای احیای تالاب به دستگاه های اجرایی دیگر تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه وجود تالاب جازموریان در کویر کشور ارزشمند است تاکید کرد: تمامی افراد باید با همت مضاعف این ذخیره را برای نسل آینده حفظ کنند و با بومی نگری تلاش کنیم این تالاب احیا شود.

شاکری افزود: انسجام بین دستگاه های اجرایی در حفاظت از محیط زیست استان کرمان شکل گرفته و سندی در شورای برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز گرد و غبار تدوین و برنامه پنج ساله تدوین شد که بخشی از آن به تالاب جازموریان به عنوان یکی از منشاهای گردوغبار کشور تعلق دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان بیشترین میزبان خیزش گرد و غبار در کشور را دارد و یک ردیف اعتباری برای استان درنظر گرفته شده اما میزان دقیق آن مشخص نیست.

فعالیت ۲ ساله جهاد دانشگاهی کرمان برای احیای تالاب جازموریان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان هم گفت: ۲ سال درگیر کار فشرده برای احیای تالاب جازموریان هستیم و در این زمینه انبوه نقشه ها و تحلیل ها را داشتیم و معتقدیم که نتایج کار باید علمی، عملیاتی و کاربردی باشد.

رضا کامیاب‌مقدس افزود: تالاب جازموریان فرصت اکولوژیکی برای منطقه و کشور است و خشک شدن این تالاب آسیب های بسیاری به همراه دارد لذا مسائل مربوط به تهدیدها و چالش ها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی تاکید کرد: پیشنویس سند مدیریت جامع تالاب جازموریان که منجر به نقشه راه برای احیای تالاب می شود باید تهیه شده و به بحث گذاشته می شود و امیدواریم این طرح برای منطقه و استان کرمان منشا اثر خیر باشد و روزی شاهد احیای تالاب جازموریان باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان اضافه کرد: اعتبار خوبی به تالاب جازموریان تخصیص یافته که بخشی برای حمایت مسئولان استان بوده و امروز حساسیت تالاب جازموریان برای مردم و مسئولان استان کرمان بسیار حائز اهمیت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر ارتباطات: تعهدات اپراتور‌ها در سرعت اینترنت را هفتگی پیگیری می‌کنیم