تعرض به 6 مسجد فارس در ناآرامی‌های اخیر


تعرض به 6 مسجد فارس در ناآرامی‌های اخیر

شیراز- ایرنا- برخی افراد در ناآرامی‌های اخیر با سوء استفاده از فضای اعتراض مدنی شهروندان به تخریب اموال عمومی پرداختند که به گفته رئیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان فارس، 6 باب مسجد در این استان نیز مورد تعرض و تخریب قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: تخریب‌ها به صورت شکستن در مساجد و آتش‌زدن آن‌ها، سوزاندن فرش‌ها و کتاب‌های مذهبی از جمله مفاتیح و قرآن، سرقت سیستم صوتی، پرتاب مواد آتش‌زا به درون مساجد و حمله به کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت در داخل مساجد بوده است.
وی افزود: بخشی از این مساجد در شیراز و شهر صدرا و برخی از آنها در شهرستان‌هاست که آسیب وارد شده به مساجد در شهرستان کازرون در این میان بیش از دیگر شهرستان‌ها بوده است.
رئیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد فارس ازبرخی اخبار غیرموثق یاد کرد که گفته شده حمله به مساجد بیشتری صورت گرفته است؛ اما بر این نکته تاکید کرد که این موارد صرفاً به صورت شفاهی و توسط شاهدان عینی اعلام شده است؛ همچنین خبرها حاکی از آن است که در بسیاری از مناطق مردم مانع ورود اشرار و آسیب‌زدن آن‌ها به مساجد شده‌اند.
امیدی با بیان اینکه مسئولان و مراجع تقلید از دشواری‌های فراروی مردم در معیشت مطلع هستند، گفت: با این وجود، اینکه کسی اعتراضش را به‌گونه غیرعقلی، غیرقرآنی، ضدانسانی و خارج از عرف بیان کند، محکوم می‌کنیم.
رئیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد فارس عنوان کرد: ایجاد اختلال در سیستم بانکی کشور، سد معبر و مسدود کردن شریانات اصلی عبور و مرور راه بیان اعتراض نیست و رخدادهای اخیر نشان داد که صف مردم معترض از آشوبگران جداست.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.
در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد. در این میان، برخی افراد با سوء‌استفاده از فضا به تخریب اموال عمومی پرداختند.
علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.
همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تمام پولی را که از این مسیر به دست میآید در قالب یارانه های جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.
دولت تاکید کرده است که ۶۰ میلیون ایرانی از یارانه اصلاح قیمت بنزین بهره‌مند خواهند شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


استقبال مردمی از تیم فجر شهید سپاسی شیراز پس از صعود به لیگ برتر