قانون کار فعلی وحی منزل نیست /حقوق کارگران و بازنشستگان فقط پاسخگوی یک هفته از هزینه‌های زندگی است


قانون کار فعلی وحی منزل نیست /حقوق کارگران و بازنشستگان فقط پاسخگوی یک هفته از هزینه‌های زندگی است

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجان شرقی گفت: 29 آبان ماه سالروز تصویب قانون کار به عنوان روزی بزرگ برای جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجان شرقی گفت: 29 آبان ماه سالروز تصویب قانون کار به عنوان روزی بزرگ برای جامعه کارگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی بزرگ کارگران و بازنشستگان کلانشهر صنعتی تبریز به مناسبت سالروز تصویب قانون کار با حضور گسترده کارگران و روسای تشکلات کارگری و بازنشستگی اعضای شوراهای اسلامی کار و انجمن های صنفی و مجمع نمایندگان کارگران و کانون بازنشستگان تبریز همچنین مدیرکل تعاون کار و کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

کریم صادقزاده در این برنامه گفت: تصویب این قانون با خون دل‌های بسیاری به ثمر نشسته تا نوید بخش آینده ای روشن و التیام بخش دردهای بی شمار کارگران مظلوم باشد.

وی ادامه داد: کارگران در تمام عرصه‌های انقلاب افتخارآفرین بودند تا مبادا این انقلاب به دست نااهلان بیفتد اما با عرض تاسف آنچه نصیب‌شان شد تنها فقر و محرومیت بود.

قانون کار فعلی وحی منزل نیست

صادقزاده افزود: در سالهای گذشته بسیاری از شاخص های اقتصادی مهم در زندگی اجتماعی مردم مانند بیکاری و تورم، کاهش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی و وضعیت تولید و نقدینگی هر روز در شرایط سخت تری قرار گرفته و تمامی شاخص ها نسبت به سالهای قبلی سقوط کرده و شرایط اقتصادی با چالش های بیشتری روبرو شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز همچنین گفت: 29 آبان ماه فرصت کم نظیری در سراسر کشور برای جامعه کارگری است تا در این روز بطور واضح و آشکار به دولتمردان و مجلسیان بگوئیم که نگذارید با این قانون سرنوشت کارگران بیش از این تغییر نیابد.

وی با بیان اینکه قانون کار فعلی وحی منزل نیست اذعان داشت: برخی از مواد این قانون نیاز به اصلاح به نفع کارگران دارد.

صادقزاده ادامه داد: یکی از ضعف های آن سکوت درباره حق اعتراضات صنفی و اعتصاب صنفی کارگران است که باید چنین خواسته هایی در این قانون زنده شود.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام اینکه ما به عنوان دست اندرکاران جامعه کارگری اصلاحیه ای را می پذیریم که امنیت شغلی کارگر و رونق تولید را تضمین کند، خاطر نشان کرد: هر گونه اصلاح در قانون که منجر به بهبود وضعیت نیروی کار و رونق تولید و اعتلای اقتصاد کشور باشد مورد حمایت جوامع کارگری است.

وی در ادامه گفت: سالروز تصویب قانون کار متعلق به همه کارگران و بازنشستگان است و همه در این روز به میدان آمده ایم و اعتراض خویش به نادیده گرفتن مفاد قانون کار و شرایط سخت و دشوار بازنشستگان اعلام می کنیم.

حقوق دریافتی کارگران فقط پاسخگوی یک هفته هزینه های سنگین زندگی است

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تبریز در ادامه گفت: امروز حقوق دریافتی کارگران و بازنشستگان فقط پاسخگوی یک هفته هزینه های سنگین زندگی است و از مسئولان محترم درخواست داریم خودشان را به جای کارگران و بازنشستگان بگذارند و قضاوت کنند.

صادقزاده افزود: ما امروز در این محل گرد هم آمده ایم که دغدغه های جامعه کارگری و بازنشستگی را با شفافیت تمام مطرح کنیم چراکه نگران تولید و اشتغال، بیمه و درمان و میعشت کارگران و بازنشستگان هستیم.

وی با اعلام اینکه از بی توجهی مسئولان، دولت و مجلس به مشکلات کارگران و بازنشستگان گله مند هستیم، گفت: متاسفانه همه درد را می شناسند اما درمانی درکار نیست و همه دردها و مشکلات را می‌گویند ولی قدمی برای حل مشکلات برنمی دارند.
قانون کار فعلی وحی منزل نیست /حقوق کارگران و بازنشستگان فقط پاسخگوی یک هفته از هزینه‌های زندگی است

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تبریز ضمن انتقاد از عدم اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بارها گفته شده که سالانه 50 هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده ولی در عمل خبری از این موضوع نیست.

وی ادامه داد: چرا باید کارمند بازنشسته تامین اجتماعی تا 3 برابر یک کارگر بازنشسته این سازمان حقوق دریافت کند که بایستی این تبعیض ها در بین بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی و کارمندان تامین اجتماعی از بین برود.

مجلس دولت را مکلف به اجرای طرح همسان سازی حقوق ها کند

صادقزاده همچنین گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم دولت را مکلف به اجرای طرح همسان سازی حقوق ها نموده و در جهت رفع تبعیض های ناعادلانه موجود قدم بر دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در ادامه سخنان خود به موضوع احیای اصل سه جانبه گرانی در سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته های اصلی کارگران و بازنشستگان اجرای طرح سه جانبه گرایی است که باید اجرایی شود و از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم در این موضع دخالت کنند.

وی ادامه داد: در مورد شرکت‌های سرمایه گذاری شستا نیز انتظار می‌رود حمایت جدی از سوی نمایندگان مجلس صورت گیرد و از واگذاری این شرکت‌ها نیز جلوگیری بعمل آید چرا که جامعه کارگری خصوصی سازی را بر نمی‌تابد زیرا در این صورت بیشترین ضربه و آسیب متوجه کارگران می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود به واگذاری های اخیر برخی واحد های صنعتی به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: تشکیلات خانه کارگر آذربایجان شرقی از ابتدای اجرا و واگذاری واحدهای تولیدی با هر آنچه که به اسم خصوصی‌سازی انجام شده مخالفت کرده است.

صادقزاده تسریع در تصویب نهایی اساسنامه جدید صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز طبق ماده 17 انون، رسیدگی به اجحاف های صورت گرفته در محاسبه حقوق بازنشستگی ماده 10، زودرس و سخت و زیان آور و رسیدگی به اجحاف صورت گرفته در افزایش سالانه حقوق بازنشستگان صندوق آینده ساز از اول سال 91 تا 96 مطابق قانون تامین اجتماعی را از جمله مشکلات اعضای صندوق آتیه‌ساز عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه این گردهمایی حاضرین با سر دادن شعار هایی خواستار احقاق حقوق خود شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز