آرزویی که خشت به خشت واقعیت می‌شود


آرزویی که خشت به خشت واقعیت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- خانه‌ داشتن دیگر یک آرزو دیگر نیست بلکه یک طرح است که دولت دوازدهم اقدام به ایجاد خانه برای نیازمندان در یک اقدام ملی کرده است.

اگر چه در گیر و دار سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن، مساله مهمی به نام اقدام ملی مسکن گم شد، اما این طرح یکی از مهم و آینده‌داری است که خشت خشت قرار گرفته وی هم، یک اقدام برای خانه‌دار شدن مردمی است که شاید زمانی برای داشتن سرپناه و خانه، برای آنها تنها یک آرزو بود.

طرح ملی مسکن در کنار طرح ملی بازآفرینی شهری که در حال انجام است، یک گام بزرگ دولت برای یکی از مهمترین نیازهای جامعه است یعنی خانه داشتن است ، خانه‌دار شدنی که مردم آن را در طول زندگی ممکن است تجربه کنند.

مسکن یکی از نیازهای بنیادین بشر از ابتدای تاریخ یکجانشینی و سکونت بوده است و هر خانه‌ای به عنوان بنیان جامعه‌ای کشور مطرح بوده است.

از این رو دولت‌ها در هر سطحی که هستند به دنبال رفع این نیاز بنیادین بشری هستند و برای خانه‌دار شدن مردم برنامه‌ریزی می‌کنند و طرحهای مختلف را ارائه می‌دهند.

کارشناسان عقیده دارند که "در راستای تحول انجام گرفتـه در خصوص تغییـر الگـوی مسکن در گذر زمان از سنتی تا امروزی، میزان توجه به نیازهای کاربران در خانه و پوشش قرار دادن نیازهای بنیادین انسان در مسکن نیز دستخوش تغییر شده است".

طرح اقدام ملی تولید مسکن براساس دستور رئیس جمهوری به همه دستگاه‌های کشور مبنی براینکه باید همه زمین‌های مازاد در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن واگذار شود، با هدف بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و جبران تولید عقب ماندگی سال های گذشته برنامه ریزی و اجرا شده است.
رونق اقتصادی، ایجاد و افزایش اشتغال در بخش های مرتبط از جمله صنعت، تولید و خدمات از دیگر اهداف اجرای این طرح در کشور است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در ارتباط تصویری با اقبال استاندار چهارمحال و بختیاری هم دستور آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار و ۱۹ واحد طرح تولید مسکن ملی را صادر کرد.

شهریورماه امسال بود که عملیات اجرایی تامین زمین برای احداث ۵ هزار و ۱۹واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن نیز با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد

استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین آغاز عملیات اجرایی و واگذاری نمادین زمین برای احداث ۷۴۱ واحدی در قالب این طرح ملی اظهار داشت : از این تعداد واحد مسکونی ۵۰۰ واحد در سایت مسکونی منظریه شهرکرد، ۱۰۶ واحد در شهرستان بروجن، ۵۴ واحد در شهرستان اردل و ۸۱ واحد در چلگرد شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

اقبال عباسی افزود: از محل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار آسیب پذیر کشور، تعداد ۲ هزار ۴۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی توسعه مسکن و روستایی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود.

وی گفت: در مجموع ۱۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت راه شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی احداث می شود که این تعداد واحد مسکونی در قالب مسکن روستایی، طرح اقدام ملی و توسعه مسکن دولت است و طرح ساخت یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در مناطق شهری کوچک نیز اجرا می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با احداث و تکمیل این حجم عملیات عمرانی مسکن در است ، تحولی عظیم در تعادل بخشی قیمت مسکن ، اشتغال فصلی ساخت و ساز و رضایت در زندگی مناطق روستایی و شهرهای کمتر توسعه یافته استان ایجاد خواهد شد.

به گفته وی ، رونق اقتصادی، ایجاد و افزایش اشتغال در بخش‌های مرتبط از جمله صنعت، تولید و خدمات از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی توسعه مسکن در کشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ، احداث طرح احداث مسکن روستایی با اعتبارات دولتی در دستورکار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با ارزیابی مطلوب از اجرای طرح مسکن محرومان این استان گفت: طرح نسبت به برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده از پیشرفت خوبی برخوردار است.

الله‌کرم نصیری در گفت و گو با ایرنا افزود: ۷ بانک عامل برای اجرای این طرح مشخص شده است که انتظار می‌رود با همکاری و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی تسهیلات تخصیص یافته به استان در زمان مقرر جذب شود.

وی ادامه داد: تاکنون بانک‌ها تعامل خوبی با بنیاد مسکن داشته‌اند و مشکلی در این خصوص شکل نگرفته است، اما اگر برخی قوانین دست و پاگیر در خصوص ضامن تعدیل یابد این طرح از پیشرفت بیشتری برخوردار می‌شود.

نصیری، با اشاره به اینکه سهم چهارمحال و بختیاری در طرح احداث مسکن محرومان ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی است، اظهار داشت: بنا بر گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون در حدود یک هزار و ۳۰۰ خانوار مشمول این طرح در استان شناسایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برهمین اساس در خصوص شناسایی خانوارهای محروم و مشمول این طرح، ۳۲ درصد نسبت به برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم.

نصیری خاطر نشان کرد: مقرر شده است تا متقاضیان طرح با معرفی یک ضامن معتبر از تسهیلات طرح بهره‌مند شوند و بانک‌ها با لحاظ کردن ضمانت زنجیره‌ای روند اعطای تسهیلات را تسریع ببخشند.

به گزارش ایرنا، ۳۱ مرداد سال‌جاری عملیات اجرایی احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

در این طرح قرار است ظرف یک سال تمامی این واحدهای مسکونی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار داده شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۴۲ شهر و بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی است که جمعیتی افزون بر ۹۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی