دورریزی که دیابت را درمان می‌کند


دورریزی که دیابت را درمان می‌کند

یک تفاوت بزرگ آدم‌ها در نوع نگاه و قدرت فکر آنها است که می تواند تا کجاها پرواز کند، خلاقیت و نگاه منحصربه فرد به اتفاقات روزمره و عادی که در اطراف ما رخ می دهد و به آن عادت کرده ایم شاید بتواند مسیر زندگی ما را برای همیشه عوض کند...

یکی از این اتفاقات عادی خوردن خرما است! درست خواندید، ممکن است همه ما روزانه چند دانه خرما بخوریم و با بی تفاوتی محض هسته آن را به جایی مثل سطل زباله پرت کنیم. اما زنی هم هست که به این فکر کرده آفریده خدا و هسته ای که در دل خرمای شیرین جنوب جا خوش کرده نمی تواند بی اثر و دورریختنی باشد.

این زن خلاق و خوش فکر جنوبی، فاطمه ممسنی است. او که حالا یک کارآفرین موفق محسوب می شود توانسته با تبدیل هسته خرما به پودر و ترکیب آن با گیاهان دارویی از آن برای درمان بیماری ها و به عنوان یک تولید کارآمد و کاربردی و راه کسب درآمد بهره ببرد.

فاطمه ممسنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه فعالیت خود اظهار کرد: من ۶-۵ ماه پیش مقداری هسته خرما را جمع کردم چون می دانستم که به عنوان منبع پروتئین و کلسیم برای استخوان بندی خوب است و مانند " قُوَّتو" (یا قاووت که نوعی پودر گیاهی تقویتی شامل گیاهان دارویی است) قابلیت استفاده به عنوان مکمل و تقویت کننده را دارد.

قهوه هسته خرما برای درمان دیابت

وی افزود: در آنالیزهایی که من انجام داده ام هسته خرما حاوی پروتئین، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و... است و برای کودکان، برخی بیماری ها و افرادی که دندان درد دارند قابل استفاده است. همچنین قهوه هسته خرما برای درمان بیماری دیابت بسیار موثر است.

دورریزی که دیابت را درمان می‌کند

این کارآفرین و تولیدکننده جوان بیان کرد: ابتدا می خواستم برای بچه خودم از آن استفاده کنم اما بعد -چون خانه دار بودم- گفتم کار متفاوتی انجام دهم ببینم می گیرد یا نه. شروع آن اینگونه بود که مقداری تولید کردیم و دیدیم کار خیلی خوبی است و فروش خوبی هم دارد.

ممسنی عنوان کرد: به صورت قهوه و یا دمنوش هم می توان از هسته خرما استفاده کرد، بعد از آن در کنار قهوه هسته خرما، یک بسته جدا شامل دمنوش های مختلف مثل بابونه، گزنه که برای اعصاب و قند خون و دیابت مفید هستند استفاده کردم.

وی خاطرنشان کرد: با ترکیب این گیاهان با هسته خرما متوجه شدم که خیلی خوش طعم تر و مشتری پسندتر شده است. در واقع با ترکیب این گیاهان، محصولی تحت عنوان چای کوهی هسته خرما و یا دمنوش هسته خرما و ترکیبی از این دو شکل گرفت.

کاربرد فرآورده های هسته خرما در داروسازی

فاطمه ممسنی که در نمایشگاه بین المللی خرمای بوشهر -که در دهه آخر آبان ماه برگزار شد- نیز غرفه داشته و محصول خود را عرضه کرده است، به ایسنا گفت: بازخورد و بازدهی شرکت در نمایشگاه بین المللی خرما بوشهر این بود که دانستم چایی کوهی هسته خرما طرفدار بیشتری دارد و در بیشتر شدن فروش محصولات نیز تاثیر زیادی داشت.

می پرسیم پس از تولید آزمایشی هم برای تایید این تاثیرات انجام شده است؟ پاسخ می دهد: با کارشناسان و پزشکان متعددی صحبت کردم، حتی پزشکان طبی و کارشناسان گیاهان دارویی نیز اثر هسته خرما در درمان دیابت را تایید کردند و در صورتی که بتوان تولید کرد و آن را به فروش انبوه رساند حتی در داروسازی نیز کاربرد خواهد داشت.

او ادامه داد: دستگاه های مختلفی که می توان برای تولید این محصول استفاده کرد گران قیمت هستند و من قادر به تهیه آنها نیستم، اما می توان با رایزنی و همکاری شرکت های تولیدکننده و یا داروسازی به خرید این دستگاه ها و تولید انبوه اقدام کرد. اگر تولید این محصول مورد توجه قرار بگیرد در جاهای دیگر و به روش های مختلف از آن استفاده کرد.

دورریزی که دیابت را درمان می‌کند

این کارآفرین عنوان کرد: هسته خرما حتی می تواند در صنعت شیرینی پزی و قنادی به عنوان یک مکمل مورد استفاده قرار گرفته تا کامل کننده محصول بوده و وجه درمانی به آن ببخشد. در واقع برای کسانی که نمی توانند از کیک ها و شیرینی ها استفاده کنند یک رژیم غذایی و درمانی است.

ممسنی با اشاره به اینکه استقبال از فرآورده های هسته خرما بسیار خوب بوده، افزود: در حال حاضر من به شکل کارآفرین خانگی و یک شرکت تولیدکننده خانگی کوچک فعالیت داریم، و با استفاده از دستگاه هایی که در اختیار داریم این کار را انجام می دهیم و در فکر این هستیم که در محیط بزرگ تر و به شکل نیمه صنعتی یا صنعتی این فعالیت و تولیدات را دنبال کنیم.

به گزارش ایسنا، موارد مصرف قهوه هسته خرما استفاده برای قهوه، چای، و یا پخت کیک و روش های دم کردن پودر هسته خرما نیز به صورت چای در فنجان و یا فلاکس، دم کردن به شکل قهوه ترک و قهوه اسپرسو، و برای درست کردن کیک نیز مخلوط با آرد بسته به ذائقه است. همچنین خواص گیاهی این محصول برای درمان دیابت، زخم های بدن، درد چشم، آرامش اعصاب، درد معده و درد مفاصل به کار می رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز