با روند قبلی مصرف‌ از صادرکننده بنزین به وارد کننده تبدیل می‌شدیم


با روند قبلی مصرف‌ از صادرکننده بنزین به وارد کننده تبدیل می‌شدیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه حتی با کوچکترین کمبود در کالاهای اساسی مواجه نیستیم اعلام کرد: دستگاه‌های نظارتی حتما باید بازار را رصد کنند و به هیچ کس اجازه افزایش قیمت ندهند، در این میان با کسانی که بخواهند سوءاستفاده کرده و دست به احتکار کالا بزنند هم برخورد خواهد شد.

جهانگیر شاهمرادی امروز یکشنبه سوم آذر در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری البرز برگزار شد، با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین منجر به هیچ افزایش قیمتی در نرخ کالا و خدمات نخواهد شد گفت: به دستگاه‌های اجرایی تأکید شده که حق افزایش قیمت در نرخ کالا و خدمات خود ندارند.

به گزارش ایسنا، شاهمرادی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در روزهای اخیر باید به صورت جدی دنبال شود، رصد کالاهای اساسی و موجودی بازار است.

وی در ادامه یکی از دلایل اصلاح قیمت بنزین را مصرف نادرست آن در کشور عنوان کرد و با بیان اینکه در هیچ جای دنیا برای انجام کوچکترین امور از خودروی شخصی استفاده نمی‌شود، گفت: اگر این روند مصرف بنزین به همین شکل ادامه پیدا می‌کرد، ایران از کشوری خودکفا در بنزین که حتی توان صادرات نیز دارد به یک کشور وارد کننده بنزین تبدیل می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه در هر حال با توجه به این مسائل قیمت بنزین افزایش پیدا کرد افزود: اما این افزایش قیمت نباید به بالا رفتن نرخ سایر اقلام و خدمات منجر شود، برای این مهم تاکید بر کنترل و نظارت توسط خود اصناف است اما رصد ۱۰۰ کالا مشخص شده در اولویت قرار گرفته است.

شاهمرادی البرز را یکی از استان‌های مهم از نظر انبارهای ذخایر کالا دانست و گفت: بنابراین بحث رصد و پایش انبارهای استان اهمیت ویژه‌ای دارد؛ تمامی انبارها هم باید در سامانه ثبت شوند و در صورتی که انباری ثبت نشده کشف شود به منزله احتکار تلقی خواهد شد و هیچ عذری هم از صاحب انبار پذیرفته نخواهد بود.

وی در ادامه بر هماهنگی میان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسی اصناف تأکید کرد و افزود: بر روی کالاهای موجود در بازار حتما باید برچسب قیمت وجود داشته باشد، رسانه‌ها تأکید کنند مردم از اصنافی که برچسب قیمت ندارند خرید نکنند.

این مسئول یکی از بخش‌های مهم را بخش حمل و نقل به خصوص وانت‌بارها، پیک موتوری‌ها و آژانس‌های مسافربری عنوان کرد و گفت: این بخش‌ها باید در خصوص عدم افزایش قیمت در نرخ‌های خود اطلاع‌رسانی کنند.

شاهمرادی با بیان اینکه حتی با کوچکترین کمبود در کالاهای اساسی مواجه نیستیم اعلام کرد: دستگاه‌های نظارتی حتما باید بازار را رصد کنند و به هیچ کس اجازه افزایش قیمت ندهند، در این میان با کسانی که بخواهند سوءاستفاده کرده و دست به احتکار کالا بزنند هم برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری