تعبیر خواب سوره فاطر - خواندن سوره فاطر در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره فاطر - خواندن سوره فاطر در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب سوره فاطر و خواندن این سوره در خواب از نظر ابن سیرین «عاقبت نیکو» است. اکنون با ادامه تعبیر خواب سوره فاطر با ما همراه باشید.

تعبیر خواب سوره فاطر - خواندن سوره فاطر در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره فاطر سی و پنجمین سوره قرآن است و دارای ۴۵ آیه است. سوره ملائکه یا فاطر مکی است مگر دو آیه، «إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتابَ اللَّهِ...» و «آیه ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْکِتابَ...». این سوره در ترتیب مصحف سی و پنجمین سوره و در ترتیب نزول، چهل و سومین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره فرقان و پس از آن سوره مریم نازل شده است. اکنون با تعبیر خواب سوره فاطر با ما همراه باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره فاطر

محمد بن سیرین گوید: اگر دید سوره فاطر می‌خواند دلیل که عاقبتش نیکو شود. حضرت صادق (ع) می‌فرمایند: در نعمت بر وی گشاده شود.

هدف از نزول سوره فاطر

غرض این سوره بیان اصول سه‌ گانه دین است، یعنى یگانگى خداى تعالى در ربوبیت، و رسالت رسول خدا، و معاد و برگشتن به سوى او، که در این سوره بر این سه مساله استدلال شده، و خداى تعالى براى این منظور عده‌اى از نعمت‌هاى بزرگ آسمانى و زمینى را می‌شمارد، و تدبیر متقن امر عالم را به طور عموم، و امر انسانها را به طور خصوص به رخ می‌کشد. و قبل از شمردن این نعمت‌ها و شروع به استدلال، اشاره‌اى اجمالى به این معنا می‌کند که: گشودن در رحمت و بستن آن، و افاضه نعمت و امساک آن منحصرا کار خداى تعالى است، و می‌فرماید:" ما یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِکَ لَها ...- خدا در هر رحمتى را که به سوى مردم باز کند کسى نیست که آن را ببندد ...".

و باز قبل از اینکه این اشاره اجمالى را بکند، به واسطه ‌هایى اشاره می‌کند که رحمت و نعمت را از خداى تعالى گرفته، به خلق می‌رسانند، و آنان ملائکه هستند، که واسطه‌‌هاى بین خدا و خلقند و به همین جهت می‌‌بینیم سوره فاطر با یادآورى این وسائط شروع می‌شود.

آیات ابتدایی سوره فاطر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِکَةِ رُسُلًا أُولِی أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ یَزِیدُ فِی الْخَلْقِ مَا یَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿١﴾

همه ستایش ها ویژه خداست که آفریننده آسمان ها و زمین است [و] فرشتگان را که دارای بالهایی دوگانه و سه گانه و چهارگانه اند رسولانی [برای انجام دادن فرمان های تکوینی و تشریعی اش] قرار داده است. هرچه بخواهد در آفرینش می افزاید؛ یقیناً خدا بر هر کاری تواناست. (۱)

مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا ۖ وَمَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿٢﴾

چون خدا رحمتی را برای مردم بگشاید، بازدارنده ای برای آن نیست، و چون بازدارد، بعد از او فرستنده ای برایش وجود ندارد، و او توانای شکست ناپذیر و حکیماست. (۲)

یَا أَیُّهَا النَّاسُ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ ۚ هَلْ مِنْ خَالِقٍ غَیْرُ اللَّهِ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ فَأَنَّىٰ تُؤْفَکُونَ ﴿٣﴾

ای مردم! نعمت خدا را بر خودتان یاد کنید. آیا جز خدا آفریننده ای هست که از آسمان و زمین شما را روزی دهد؟ هیچ معبودی جز او نیست، پس چگونه [از حق] منصرفتان می کنند؟ (۳)

وَإِنْ یُکَذِّبُوکَ فَقَدْ کُذِّبَتْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِکَ ۚ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ ﴿٤﴾

اگر تو را تکذیب می کنند [اندوهگین مباش] یقیناً پیش از تو هم پیامبرانی تکذیب شده اند. و همه امور به خدا بازگردانده می شود. (۴)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟